Audi A4 (2010) - Kauniainen
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto.
Volvo V60 (2014) - Kauniainen
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 267000km;
-Edellinen huolto: 242536, 31.5.2023
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston toiminnan tarkastaminen ja vaihteistoöljynvaihto.
Skoda Octavia (2011) - Kauniainen
Jakohihna:
Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto.
Volkswagen Golf (2010) - Kauniainen
Vaihteisto:
Auto alkaa rynkyttämään 80 km nopeudessa.
Volvo V60 (2014) - Kauniainen
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 267000km;
-Edellinen huolto: 242536, 31.5.2023
Vaihteisto:
Pitäisi vaihtaa/korjata vaihteisto/vaihdelaatikko.
Volvo V60 (2017) - Kauniainen
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto huuhtelulla.
Honda Civic (2010) - Kauniainen
Vaihteisto:
I just bought the car so dont know if the gear oil has been changed or not, so need to check and change the gear oil.
Volkswagen CC (2012) - Kauniainen
Vaihteisto:
Vaihteistossa jotain vikaa, pitäisi tutkia.
Saab 9-3 (2006) - Kauniainen
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt. Puhaltaa kylmää mutta todella heikosti.
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto.
Volkswagen Passat (2012) - Kauniainen
Vianhaku:
Hellekelissä auto ajossa 60 km/h noin 10 minuuttia kun tuli mittaristoon vikailmoitus: Gearbox overheated. Stop! Owner's manual!
Ohjekirjassa neuvotaan odottamaan vaihteiston jäähtymistä, jolloin ilmoitus katoaa, mutta ei kadonnut, auto hinattiin kotipihaan ja vikailmoitus huutaa edelleen mittaristossa.
Kun auto oli seissyt kotipihassa varjossa 3 tuntia niin luin halvalla iCarsoftilla vikakoodit sekä TCM:n anturien tiedot seuraavin tuloksin (auto ei ollut käynnissä koodeja luettaessa eikä ollut ollut käynnissä sen jälkeen kun ilmoitus alunperin ilmaantui ja auto pysäköitiin ja sammutettiin):
005668 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
001378 - System Voltage, Too Low
Anturitiedot:
Temperature control device (G510) = 34°C
Temperature, microprocessor = 35°C
Ambient, temperature = 24°C
Coolant, temperature = 39°C
Intake air, temperature = 33°C
Error display (instrument cluster) = 4
Clutch, temperature = 28°C
Clutch, temperature = 28°C
Temperature, time 1 = 0 s
Temperature, time 2 = 0 s
Temperature, time 3 = 0 s
Temperature, maximum = 77°C
Temperature, time 4 = 4619 H
Temperature, time 5 = N/A
Error memory, Entry 3 = 65535
Error memory, Entry 4 = 65535
Error memory, Entry 1 = 148
Error memory, Entry 2 = 65535
Error memory, Entry 7 = 65535
Error memory, Entry 5 = 65535
Error memory, Entry 6 = 65535
Error memory, Entry 10 = 65535
Error memory, Entry 12 = 65535
Error memory, Entry 9 = 65535
Error memory, Entry 11 = 65535
Clutch 1, temperature = 185°C
Clutch 2, temperature = 192°C
Anturitiedot luettu uudestaan tänään aamulla, jolloin ylikuumenemishälytys oli poistunut, eikä ilmaantunut 5 min tyhjäkäynnillä. Anturitiedot olivat ympäristön lukemissa ja epäilys että Clutch 1 ja Clutch 2 eivät ole olemassa olevia antureita.
Eli nyt pitäisi selvittää onko kyseessä vain sähkö-/anturivika vai jostain johtunut hetkellinen ylikuumeneminen.