06.12.2024
Jari Niemi
–
Toyota Prius (2008)
Huollot: Jarrut,
Huonoin auton huolto/korjaamokokemus ikinä missään! Katsastuksessa ilmeni vikaa sekä käyttö- että seisontajarrussa. Kilpailutus AutoJerryn kautta, kopioin tekstin vioista suoraan kilpailutukseen tiedoksi potentiaalisille korjaamoille. Samansuuntaiset arviot viasta kaikilta vaihtelevin hinnoin. Viestin vaihtoa mainitun korjaamon (Palosaari) kanssa, ja puheeksi tuli myös helmaruosteen korjaus, josta piti saada arvio jarrurempan yhteydessä. Vein ja hain auton, maksoin noutaessa, mutta yllättäen enää ei korjaamoa tuo ruosteen korjaus kiinnostanut, vaikka kuului palveluvalikoimaan. Uusintakatsastus eikä seisontajarru toimi edelleenkään. Menin reklamoimaan, jolloin väitti sen noudettaessa toimineen, mutta nyt epäili vaijereita. Kommunikointi todella vaikeaselkoista ja oma luottamus oli jo aiemmin kokenut kolauksen, joten ilmoitin korjauttavani muualla ja palaavani tarvittaessa asiaan. Vaijeri oli oikeaan osunut syy, ja toisessa paikassa aivan loistava asiakaspalvelu. Vaijerit siinä kunnossa, että väite siitä että olisi toimineet noudettaessa ei voi mitenkään pitää paikkansa, niitä ei ole edes testattu vaan auto luovutettu "toimivana" vaikka todennäköisesti on itsekin tiennyt ettei tullut kuntoon. En syytä väärästä arviosta tarjouspyynnön yhteydessä, mutta tuo vaijerivika olisi pitänyt huomata työtä tehdessä ja ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja kertoa ettei nyt valitettavasti päästykään "normaalilla". Viimeistään noutaessa olisi pitänyt kertoa että ei kannata viedä leimalle ennen vaijerin korjausta. Reklamoin hyväksytyn katsastuksen jälkeen uudelleen, nyt kirjallisesti hyvitysvaatimuksien kera. Oliko vaatimukset oikein, siitä ei päästy edes neuvottelemaan, koska yritys ei koskaan vaivautunut vastaamaan. Niinpä yli 2 viikon odottelun jälkeen katson yrittäjän valinneen julkisen palautteen, sen sijaan että olisi hoidettu tämä siististi kulisseissa. Yrittäjätaustaisena en mielelläni toimi näin, mutta hän jätti käyttämättä mahdollisuuden sopia asia meidän kesken.
Huollon varannut asiakas