Kilpailuta Chrysler huolto helpommin
Jätä tarjouspyyntö Chrysler huollosta
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö. Kesärenkaiden vaihdon jälkeen, kun pyörittelin talvirenkaita varastoon, huomasin jälleen ainakin yhden renkaista rajusti kuluneen sisäreunasta. Osasta renkaan sisäreunaa ovat myös nastat lähteneet ja kuvio miltein kadonnut. Rengas oli takavasen. Muut renkaat eivät näin rajusti ottaneet silmiin. Noin kuukausi takaperin etupää on ollut auki iskunvaimentimien vaihdosta ja samalla takajarrut otettiin auki ja huollettiin. Iskunvaimentimien ja jarrujen huollon jälkeen ratti oli jäänyt myös kello yhden -asentoon, eli ei ole suorassa enää. Jos sillekin voisi mahdollisesti jotain tehdä. :D
Ajaminen tuntunut jo jonkin aikaa jotenkin kummalliselta ja erilaiselta myös kun "ennen", ratti on myös pomputtanut tai tärissyt. Nyt tulee välillä ajaessa tunne, kuin yrittäisi "ajokoiraa ohjata". :D
Asiat ovat vaivanneet nyt sen verran jo pitkään, että mikäli nelipyöräsuuntaus ja (tuskin vaikuttaa, mutta) ratin jälleen suoraan saanti eivät meinaa auttaa, niin jos jollain "vian katselmuksella ja selvittämisellä" olisi mahdollista yrittää löytää syypää auton oireiluun.
Huolto:
Määräaikaishuolto: (ainakin) öljynvaihto
-Auton kilometrilukema: 237000km;
-Edellinen huolto: 229000km, vaihto ollut tammi/helmikuussa ja pian taas 10 000km ajettu.
Renkaat:
Renkaiden laitto vanteille ja tasapainotus.
Talvirenkaat nyt kokoa 215/60R17
mutta kesärenkaat ovat toisilla alumiinivanteilla (myös 17"), joissa vielä vanhat kesärenkaat.
Muistelisin, että kesärenkaat ovat olleet kokoa 215/55R17, mutta nyt en ole 100% varma asiasta, mutta vanne koot/renkaan halkaisija ovat olleet samat. Yksi kesärenkaista kulunut täysin toisesta reunasta, muut 3kpl OK.
Tarkoitus kuitenkin, että vanhojen vanteilla jo olevien kesärenkaiden tilalle vaihdettaisiin itselläni jo oleviin kitkarenkaisiin. Kitkoilla en aja talvisin, vaan nastarenkailla, joten kulutan kitkat "pois/loppuun" nyt kesällä/kesinä, koska muuten ovat itselleni turhat pitää.
Renkaiden alle laiton hoidan itse, mutta rengas/vannetyöt tarpeen.
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto.
Jarrut:
Jarrulevyjen ja jarrupalojen vaihto taakse. Jarru jää osittain lukkoon apukuskin puolelta takaa, levy käynyt jo kuumana, kun jarru makaa/jää päälle. Tarvikeosat käyvät myös tarvittaessa.
Jousitus ja iskunvaimentimet:
Iskunvaimentimien vaihto eteen, oikea ja vasen. Tällä tietoa jouset edessä ehjät, mutta iskarista (pian toisestakin) nesteet pihalla.
Moottori:
Laturin remmin kiristysrulla "kulunut", pyöriessään heiluu/vipattaa. Eli kyseessä kai ainakin kiristysrullan vaihdot, laturin hihna??
* Muu työ *:
Lisäksi kuskin puolen ikkunahissi/moottori mennyt rikki. Lasi siis "ruuvattu" pysyvästi kiinni. Uusi lasinavaus moottori ja sen asennus. Ei kuitenkaan ehdoton/pakollinen!!!
"Moottori, jousitus ja jarrut" -kohdat ovat pääasiat.
Akku:
Tatvittis uure aku ja todennäköösesti uudet akunkengät
Huolto:
Jakohihna, vesipumppu, moniurahihna hilppeineen kaikkineen.
Lisävarusteet:
Webasto+asrnnus
Tuulilasi ja lasit:
Tuulilasin vaihto, sadetunnistimella.
Renkaat:
Tarvitsen uudet renkaat asennettuna. Koko: 235/60 - 18" Kesärenkaat. Tarjous merkkirenkaista.
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt.
Jätä tarjouspyyntö ja vastaanota alueesi tarjoukset
Napsauta selaimessa “Salli” saadaksesi ilmoitukset uusista tarjouksista ja viesteistä.
Tiesithän, että AutoJerry on autoilijalle ilmainen palvelu!
Yli 500 000 suomalaista käyttää AutoJerryä ja säästää jopa 40% huoltokuluissa.