MG 5 (II) (2023) - Klaukkala
Vetokoukku:
Irrotettava vetokoukku asennettuna, peruutustutka on.
MG ZT (2002) - Klaukkala
Vianhaku:
Ehkä renkaiden tasapainotus tai ohjauskulmien vika.
Auto pitää ulinaa / tärisee korkeataajuisesti saaden ohjaamon resonoimaan. Ääni ei riipu moottorin käyntinopeudesta, vaan pelkästään ajoneuvon nopeudesta. Selkeimmillään ja ääni on maantienopeuksissa, mutta kuuluu matalana jo noin 40-vauhdista alkaen. Äänen taajuus ja voimakkuus nousevat siis nopeuden mukaan ja ovat läsnä vapaalla rullatessakin. Huomasin, että esim motarin ramppissa kovaa oikealle kurvatessa vasemman puolen pyöriä kuormittaessa ääni tuntuu katoavan - viittaisiko se johonkin?
Jouduin ajamaan autolla Lapista etelään, jona aikan melunvoimakkuus kasvoi hyvin voimakkaaksi. Jarrut tai laakerit eivät kuitenkaan tunnu kuumenevan ja renkaan pultitkin ovat tukevasti kiinni jne. Ajellessa ehti mittaila ja ääni muodostuu 90-nopeudessa selkeistä 75 Hz ja 150 Hz taajuushuipuista.
MG ZT (2002) - Klaukkala
Jarrut:
Katsastus hylätty seuraavien vikojen takia. Tarvitsisin vikojen selvityksen ja korjaamisen.
1.2 Etujarru, Jarruvoimien ero liian suuri (2,0 kN & 3,6 kN)
1.4. 1.1.6 Seisontajarru, Jarruvoima alle 16% kokonaismassasta (0,8 kN & 1,1 kN)
Pakoputkisto:
Katsastuksen korjauskehotus, jonka haluan korjata:
6.1.2 Pakoputkisto, vuotaa
Takavaimennin täytyy vaihtaa.
MG ZT (2002) - Klaukkala
Jarrut:
Vasen takajarru laahaa. Korjaus jotenkin. Onnistuuko nuo herkistelemällä?
Moottori:
Ilmanputsariin tulevann letkun kiinnityksessä repeämä. Pitäisi korjata
Pakoputkisto:
"Takapönttö on aivan laho" kommentoi huolto edellisellä kerralla. Ilmeisesti siis takaäänenvaimennin (?) pitäisi vaihtaa. Äänestä päätellen pakotputkistossa tosiaan on vuoto. Lisäksi kuuluu kolinaa, jonka toivon liittyvän pakoputkiston kiinnikkeisiin eikä mihinkään vakavampaan.
Ruostekorjaus:
Nostokohta oikealla takana lommolla. Pitäisi korjata.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
MG MGF (1998) - Klaukkala
Jakohihna:
Jakohihnasarjan ja vesipumpun vaihto, kyseessä on Roverin K-sarjan kone ilman VVC:tä.
Samalla kun jäähdytysjärjestelmä tyhjennetään, tulisi vaihtaa auton alla olevat jäähdytysputket ( osa on valmiina ).
Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Kytkin:
Kytkimen työsylinteri pitäisi vaihtaa, nykyinen valuttaa nesteet ulos, osa löytyy.
MG F (2000) - Klaukkala
* Muu työ *:
Raidetangon pää, välyksellinen, oikea ulompi
MG ZT (2002) - Klaukkala
Pakoputkisto:
Tervehdys,
MG ZT-T 2,5 190 takapönttö ruostunut. Pitää vaihtaa.