Vastaanota tarjouksia ammattilaisilta
Kilpailuta Opel huolto helpommin
Jätä tarjouspyyntö Opel huollosta
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Huolto:
Haldex ölynvaihto ,tiiviste ja suodatin.
Jousitus ja iskunvaimentimet:
Iskunvaimentimien vaihto eteen.
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt.
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 60000 km;
-Edellinen huolto:
Vianhaku:
Muuten toimii normaalisti mutta voimakkaasti kiihdyttäessä pätkii ja/tai joskus katoaa tehot täysin. Vika ilmenee vain voimakkaasti kiihdyttäessä noin 2000-3000rpm välillä silloin kun tarvittaisiin vääntöä. Tuntuu että saattais liittyä sytytykseen, bensiinijärjestelmän paineeseen, moottorinohjaukseen tai turbon toimintaan mahdollisesti mutu tuntumalla. Voi olla muutakin.
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 49895 km;
Keväällä 2024 vaihdettu sytytystulpat
Jousitus ja iskunvaimentimet:
Vasen etujousi poikki. Katsastus hylätty. Katsastuksen jälkitarkastus viimeistään 27.6.
HUOM - Olen itse reissussa 5.-9.6.25 ja huolto tuona aikana toimisi parhaiten. Voin tuoda auton 4.6. ja hakea 10.6.
Lisävarusteet:
Opelin tehdasasenteisen Eber-lämmittimen kaukosäädin (ilmeisesti mallia EasyStart Remote) on alkanut oikuttelemaan. Vilkuttaa suurimman osan ajasta tyhjän patterin merkkivaloa, vaikka patteri on vaihdettu moneen kertaan. Riittävän kauan kun jaksaa rämpyttää, niin lopulta kyllä sitten aina toimiikin, mutta olettaisin että kaukosäätimen vaihtamisella tuosta selviäisti.
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 112000km;
-Edellinen huolto: 95000
Laakerit ja akselisto:
Jostain kuuluu ajoittain vinkumista, luulisin että takaa, mutta en ole siitäkään varma. Aina tuota ei kuulu, voi olla että se vaatii kostean alustan. Mielestäni ei sidottu jarruttamiseen, joten kuvittelen laakeriongelmaksi.
Moottori:
Autossa syttyy talvisin usein moottorin häiriövalo. Vikakoodi on aina sama, liian laiha polttoaineseos. Tuota on pari vuotta sitten tutkittu merkkihuollossa useammankin kerran ja viimeisin diagnoosi oli, että turbon letkussa on ilmavuoto, joka mahdollisesti oli aiheutunut löysällä olevasta klemmarista. Silloin korjattu vain uusimalla klemmari, mutta saatesanoilla että jos vika vielä palaa, niin turbon letku pitää vaihtaa. No vika palasi, joten tuon turbon letkun vaihto olisi varmaan ajankohtainen, jos ei asentajilla ole parempia ideoita. Kesällä toki hieman vaikea diagnosoitavakin, kun tuo valo syttyy vain tosiaan riittävän kylmällä tai vähintäänkin kostealla ilmalla
Vaihteisto:
Usein pysähtyessä / autoa sammuttaessa, auto herjaa, että vaihde ei olisi P-asennossa. Tämä korjaantuu, kun aikansa heiluttelee vaihdekeppiä, mahdollisesti käynnistää auton uudestaan ja käyttää D-asennossa ja sen jälkeen takaisin P:lle. Sinällään vaihteissa ei liene vikaa, tuo on jonkinsorttinen anturiongelma.
Renkaat:
Renkaiden vaihto.
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Jätä tarjouspyyntö ja vastaanota alueesi tarjoukset
Napsauta selaimessa “Salli” saadaksesi ilmoitukset uusista tarjouksista ja viesteistä.
Tiesithän, että AutoJerry on autoilijalle ilmainen palvelu!
Yli 500 000 suomalaista käyttää AutoJerryä ja säästää jopa 40% huoltokuluissa.
