Saab 9-3 (2001)
Jousitus ja iskunvaimentimet:
Kaikkien iskunvaimentimien vaihto.
Autossa käsittääkseni alkuperäiset iskarit jotka edestä nyt antautui nähdäkseni ja kolisee aikalailla. Eli iskarit eteen ja taakse.
Saab 9-3 (2006)
Jousitus ja iskunvaimentimet:
Vasen taka-alaetutukivarsi kolisee etukiinnitykseensä, pusla murentunut ? Edestä kuuluu katkenneeseen jouseen viittaavia ääniä. Kumpikaan vika ei juuri tunnu ajossa.
Katsastushuolto:
Autolla on jo 'jonkun verran' ikää eli kustannusarvio pitäisi saada ennen kuin lähdetään yrittämään leimalle.
Laakerit ja akselisto:
Vasemmalta edestä kuuluu oikealle kaarrettaessa hankaavaa ääntä lämpimänä. Laakerivikaa epäillään.
Saab 9-5 (2005)
Jakohihna:
Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Jarrut:
Jarrut täristää voimakkaammassa jarrutuksessa.
Laakerit ja akselisto:
Oikean puoleinen kallistuksenvakaaja kolisee epätasaisella tiellä hiljaisessa ajossa.
Saab 9-3 (2007)
Katsastushuolto:
1. Jousi, jatkennut vasemmalla edessä
2. Kallistuksen varaajan kiinnitys, välykselkinen, takana. Korihela oik.
3. Takajarrupalat
Tarjous edellä olevien korjauksesta
Erikseen tarjoukseen liittäen kaksoismassavauhtipyörän tsekkaus (kolisee), tarvittaessa vaihto ( kiinteään, jos mahdollista ja edullisempi)
Saab 9-3 (2007)
Vianhaku:
Auton etupäässä kolisee välillä töyssyihin ajaessa. Eteen on vaihdettu kesällä uudet alapallonivelet, joten en usko kolinan johtuvan niistä. Auto kävi katsastuksessa reilu kuukausi sitten, eikä silloin ilmennyt mitään vikoja, vaikka kolinaa oli jo ennen sitä.
Autoon tulisi myös tehdä öljynvaihto sekä vaihtaa oikealle eteen uusi polttimo vilkkuun.
Saab 9-3 (2008)
* Muu työ *:
Saabbiin iski suutinvika, dieseliä pääsi koneeseen. Kävi muutaman kymmenensekuntia. Suutin on vaihdettu. Moottorissa kolisee. Oletettu vika merkkikorjaamossa kampilaakerivaurio.
Näin ollen tarjousta etsitään esimerkiksi näin, ensimmäinen vaihe, koneen vikadiagnoosi eli moottorin avaus. Ja sen jälkeen arvioidaan viankorjaus, kannattaako?
Toisessa vaiheessa oletettu vika, esim. se kampilaakeri. Jos se on se ja se kannattaa korjata.
Ja kolmantena, kun kone on auki, ketjunvaihto.
Saab 9-3 (2007)
Ohjaus:
Auton takapyörien kohdalla, keskeltä/vasemmalta puolelta kuuluu kolinaa ajaessa töyssyjen yli/epätasaisella maalla. Pelkkä auton heiluminen puolelta toiselle aiheuttaa kolinaa. Itse olettaisin takavakaajassa ongelmaa. Katsastuksesta läpi, mutta stressaavaa ajaa hiekkateillä kun kolisee.
Vianhaku:
Auton takapyörien kohdalla, keskeltä/vasemmalta puolelta kuuluu kolinaa ajaessa töyssyjen yli/epätasaisella maalla. Pelkkä auton heiluminen puolelta toiselle aiheuttaa kolinaa. Itse olettaisin takavakaajassa ongelmaa. Katsastuksesta läpi, mutta stressaavaa ajaa hiekkateillä kun kolisee.
Saab 9-7X (2007)
Vianhaku:
Saab kolisee ja nitisee
Saab 9-3 (2008)
Vianhaku:
Kolisee ajettaessa kuoppaisella tiellä. Tiukasti käännettäessä kuuluu kolahdus. Renkaat vaihdettu hetki sitten. Valittaa jäähdytinnesteen puutetta vaikka lisätty täysi kanisteri vasta.
Saab 9-3 (2007)
Vianhaku:
Auton etupäässä kolisee kun tiessä on töyssyjä yms. Tämän lisäksi auto "vetelee" jo pienemmissä nopeuksissa vahvasti oikealle, sekä välillä myös vasemmalle.
Saab 9-3 (2008)
Vianhaku:
Takapään kolina, luultavasti kallistuksenvakaajat tai puslat vaihtokunnossa. Kolisee töyssyissä.
Saab 9-3 (2008)
Jakohihna:
Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Vianhaku:
Vasen etupää kolisee. Vaihdetta vaihtaessa.
Saab 9-3 (2004)
Huolto:
Perushuolto
-Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
-Moottorin ilmansuodattimen vaihto
-Raitisilmasuodattimen vaihto
-Tarkastukset: Öljyjen ja nesteiden määrän tarkastus, vuotojen tarkastus, valojen toiminnan tarkastus, alustan ja pohjan tarkastus, rengaspaineiden tarkistus ja säätö.
Öljyä tippuu vähäsen, parkkiruutuun jäänyt pisteitä.
Myös lisäksi irrallaan roikkuvan lämpösuojan/vast kiinnitys, auto kolisee vähän töyssyissä ja alle kurkatessa näkyy tämmöisen roikkuminen.
Saab 9-3 (2005)
Vianhaku:
Auto kolisee oikealta edestä ajaessa. Pienikin monttu niin kolahtaa. Koiranluu vaihdettu. Vasta käytetty liikkeessä vaihtamassa vasemman puolen iskarin yläpään laakeri. Olisiko tarvetta vaihtaa oikeallakin? Ohjaus myös vähän vetää vasemmalle. Nelipyöräsuuntaus tehty laakerinvaihdon yhteydessä.
Saab 9-3 (2006)
Huolto:
-Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
-Polttoainesuodattimen vaihto
-Jarrunesteiden vaihto
-Sytytystulppien vaihto tarvittaessa.
-Tarkastukset: Öljyjen ja nesteiden määrän tarkastus, vuotojen tarkastus, valojen toiminnan tarkastus, alustan ja pohjan tarkastus, rengaspaineiden tarkistus ja säätö. Vakaaja kolisee, tarvitsee uuden kumin.
Jarrut:
Jarrulevyjen ja jarrupalojen vaihto eteen.