Rover 214 (1997)
Moottori:
Syylinterikannen kunnostus, hionta ja moottorilohkon hionta. Sylinterikansi on vaihdettu vuodon takia, mutta auto nykii ja kaasua painaessa savuttaa hieman (valkoinen savu), pakoputki kuin yskii auton pysyessä paikallaan, öljy ja jäähdytinnesteet normaalit. Osat ovat kasattuna ja ei ole hiottu koneistamossa ennen koneen kasausta (käsin hiottu). Uudet osat: vesipumppu, hihna, hihnan kiristin, sytytystulppien johtosarja, sytytystulpat, termostaatti, CKP-anturi, jne,
Eli hommana olisi sylinterikannen tarkastus ja siihen kuuluvat hommat, jotta kansi pysyy ehjänä ja toimivana ja tasojen hionta uusien vuotojen ehkäisemiseksi.
Lisäyksenä, että vaihdetulla sylinterikannella sai hyvin ajettua kuukaisia ja nyki vain pienillä nopeuksilla. Sylinterien painetestin jälkeen huomattu atuon savuavan ja nykiminen paheni, eli vikaa jossain kannessa/kannen välissä,
Rover 200-Serie (1999)
Vianhaku:
Auto nykii ajettaessa ja sammunut pari kertaa, ei lähde heti käyntiin vaan vasta jonkin ajan kuluttua. Reippaalla kaasulla pienillä vaihteilla pysyy paremmin käynnissä jos meinaa köhiä.
SRS valo palaa (saattaa välillä sammua)