Saab 9-5 (1998)
Vianhaku:
Vikakoodit P0300 Random/multiple cylinder(s) - misfire detected
P1300 Torque limitation signal low
P1110 Charge Air bypass valve. Performance problems.
Sytytystulppienvaihto edessä, mutta bypassi ongelma olisi tarkoitus selvittää. Auton vikavalo välkkyy ja auto nykii kiihyttäessä. ilmastointi huutaa. Työn tarkoituksena bypassin ja letkujen tarkistus ja muut mahdollisesti vaadittavat selvitystyöt. Korjauksista ja mahdollisista osien vaihdoista voidaan sopia erikseen.
Saab 9-3 (2007)
Vianhaku:
Kyseessä on 2007 vuoden turbo saab, joka on muunnettu E85 käyttöiseksi.
Auto nykii kiihdyttäessä etenkin 3 ja 4 vaihteilla. Nykiminen ei ala suoraan kaasua painaessa, vaan noin sekunnin jälkeen. Se voi esiintyä esimerkiksi yhtenä nykäyksenä tai sitten toistuvana nykimisenä. Nykäys ei ole voimakas, mutta sen huomaa helposti. Nykimistä tapahtuu yleisimmin kierrosten ollessa 2 - 3,5 tuhannessa. Kierrosmittari ei seilaa paljoa vaan nykäyshetkellä enemmänkin värähtää/pysähtyy millisekunneiksi ja jatkaa sitten nousemista. Nykiminen välillä vähenee myös moottorin lämmetessä.
Auto näyttää vikakoodia P0106 (Imusarjan absoluuttisen paineen (MAP) tunnistin/ilmanpaineen tunnistin - alu-/toimintavirhe)
Saab 9-3 (2007)
Vianhaku:
Kyseessä on 2007 vuoden turbo saab, joka on muunnettu E85 käyttöiseksi.
Auto nykii kiihdyttäessä etenkin 3 ja 4 vaihteilla. Nykiminen ei ala suoraan kaasua painaessa, vaan noin sekunnin jälkeen. Se voi esiintyä esimerkiksi yhtenä nykäyksenä tai sitten toistuvana nykimisenä. Nykäys ei ole voimakas, mutta sen huomaa helposti. Nykimistä tapahtuu yleisimmin kierrosten ollessa 2 - 3,5 tuhannessa. Kierrosmittari ei seilaa paljoa vaan nykäyshetkellä enemmänkin värähtää/pysähtyy millisekunneiksi ja jatkaa sitten nousemista. Nykiminen välillä vähenee myös moottorin lämmetessä.
Autossa on vaihdettu äskettäin sytytystulpat. Se auttoi hetkeksi, mutta vika on ilmentynyt uudestaan. Ennen tulppien vaihtamista kerran kovemmin kiihdyttäessä ilmeni juuri edellämainittua nykimistä ja moottori näytti vikakoodia P0300 (Random/multiple sylinder misfire). Valo näkyi vain hetken eikä sitä ole sen koommin nähty.
Mistäköhän tällainen vika? Onkohan sytytysjärjestelmässä häikkää vai johtuuko kenties antureista tai bensan syöttöjärjestelmästä?
Saab 9-3 (2004)
Vianhaku:
Mahdollista moottori/turbo vikaa, nykii ajaessa, päästää mustaa savua eikä joskus kiihdy.
Saab 9-3 (2008)
Vianhaku:
Nykii kiihdyttäessä
Saab 9-3 (1998)
Vianhaku:
Moottorista kuultavissa vaimea nakutusta, auto myös välillä nykii hieman nostaessa kaasulta.
Saab 9-3 (2008)
Huolto:
Autoa ajaessa vaikka moottori lämmin niin tapahtuu pientä nykimistä( bensa suodatin ? Sytytys?)
Vianhaku:
Auton moottori nykii joskus
Saab 9-5 (2002)
Vianhaku:
Moottorivalo palaa. Välillä nykii/tärryyttää kun ajaa alle 60km/h etenkin kolmosvaihteella.
Öljyvuotoakin on.
Vikakoodien luku:
Moottorivalo palaa. En tiedä kuuluuko tämä tuohon vianhakuun niin klikkasin erillisenä.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Saab 9-5 (2002)
Huolto:
Kausihuolto
-Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
-Tarkastukset: Öljyjen ja nesteiden määrän tarkastus, vuotojen tarkastus, valojen toiminnan tarkastus, alustan ja pohjan tarkastus, rengaspaineiden tarkistus ja säätö.
Vianhaku:
Moottorivalo palaa, nykii ajettaessa alle 60km/h yleisesti 3. vaihteella ajettaessa. Öljyvuotoa on.
Vikakoodien luku:
Moottorivalo palaa.
Saisiko näistä kaikista erillisen hinnan?
Saab 9-5 (2005)
Huolto:
Turbo, ei aero, flexfuel. Auto savuttaa ajoittain ja nykii.
Saab 9-3 (2008)
Vianhaku:
Nykii kiihdyttäessä, etenkin kylmänä. Tasaisellakin nopeudella joskus voima katoaa, turbon mittari värähtää.
Saab 9-3 (2004)
* Muu työ *:
Nykii kiihdyttäessä (ahtopaineiden noustessa ja ennemmin isoimmilla vaihteilla). Ei vikakoodeja tai merkkivaloja. Tulpat vaihdettu, puolat uudet, Akku ja suodattimet uusittu. E85 muutos-sarjan aikana vaihdettu ainakin polttoainesuuuttimet. Testiin, onko vika ehkä polttoaineensyötössä tai ahtopaineissa? Vai onko muita ehdotuksia?
Saab 9-3 (2006)
Vianhaku:
Auto nykii ja meinaa tukehtua ja tehot häviää kun painaa kaasua. Auto sammuilee risteyksiin hiljennettäessä. Turbo ei ahda. Vikakoodi luetty. Sytytyskatkoksia-> tulpat vaihettu->parani käynti jonkin verran. Ei nyvi enää niin paljon, mutta turbo ei ahda vieläkään ja auto sammuilee edelleenkin vauhtia hiljennetäessä pysähtymistä varten. Ilman vaihdetta painettaessa kaasua moottori ottaa kierroksia hyvin. Moottorin vikavalo syttyi uudelleen. Vikakoodi tästä viasta ei tiedossa.
Saab 9-3 (2004)
Vianhaku:
Check engine -valo palaa. Nykii kovasti kylmänä eikä reagoi kaasuun. Tarve testerille ja korjaukselle (imupuolen letkut, lambda, kaasuläppä...)
Saab 9-3 (2007)
Vianhaku:
Moottorivalo palaa, kone "nykii" ikäänkuin ei ottais kunnolla kierroksia.