Subaru Forester (2004)
Vianhaku:
Subaru nykii ja vinkuu käynnistäessä
Subaru Forester (2004)
Vianhaku:
Subaru nykii
Subaru Forester (2005)
Renkaat:
Renkaiden vaihto.
Vianhaku:
Päästömittauksesta ei mene läpi, kierroksilla liian korkea CO-pitoisuus ja tällä hetkellä pending-tilassa vikakoodi P0171.
Kiihdyttäessä nykii hieman ja n. 3000 rpm:n alueella 3-4 vaihteella kiihdytys hidastuu tai jopa loppuu kokonaan.
Vikakoodi P0171 ilmestyy vasta, kun oikea "drive cycle" on suoritettu.
Useimmiten ilmenee, kun ajaa motarilla pitkän matkaa (20 minuuttia) ja hieman kaupunkiajoa.
Selvitettävä mistä liian korkea CO-pitoisuus ja vikakoodi P0171 johtuu.
Sytytystulpat, polttoainesuodatin ja -pumppu on vaihdatettu 2022.
Kuskin puolen molemmat sytytyspuolat on vaihdettu tänä kesänä.
Katalysaattori kunto ja lambda-anturi toimivuus olisi hyvä tarkistaa,
kuten myös puolien ja polttoainesuutinten sähköliitännät, saavatko virtaa tarpeeksi/ollenkaan.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Tuon omat öljyt ja suodattimen.
Subaru Outback (2013)
Moottori:
Venttiilikopan/sytytystulppien tiivisteiden vaihto ja tarvittaessa vianetsintä/tarkastus.
Auto nykii ja tärisee ajoittain -> öljyä tulpissa. Aikaisemmin antoi virheen P0300 (satunnainen sylinterin sytytyskatko), joka poistui kuittaamalla vian.
Subaru Outback (2011)
Vianhaku:
Kiihdyttäessä kone "Suhisee". Epäilen turboa. Välillä myös tietyillä matalilla kierroksilla ei vastaa kaasuun normaalisti, nykii. Jälleen turbo?
Vianhaku + mahdollinen korjaus.
Subaru Forester (2006)
Osaava subaru huolto haussa:
Katsastustodistuksessa merkinnät puutteista jotka pitäis korjata: ”Etuakselisto (5.3.1) Kalliatuksen vakaajan kiinnitys, välyksenlinen, 1-akselilla, Koripuslat”
Toisessa kohdassa sanotaan näin:
“Etukallistuksenvakaajan runkopuslat väljät, korjauskehotus”
Lisäksi:
1. kytkintä nostaessa nykii usein ja ilmeisesti mäkilähdön jarru on kytketty kytkimeen ja tämä jollain tavalla jumittaa, ei tapahdu aina ja yleisempää peruutusvaihteella. Tämän huomaa palaneen kytkimen hajusta sekä nykivästä lähdöstä.
2. Mittariston vikavalot pitäisi nollata koska mitään vikaa ei ole mutta aina menee päälle ja pois satunnaisesti.
Voisitko eritellä kohtien hinnat!
Subaru Forester (2006)
Huolto:
Osaava Subaruhuolto haussa:
Katsastustodistuksessa merkinnät puutteista jotka pitäis korjata: ”Etuakselisto (5.3.1) Kalliatuksen vakaajan kiinnitys, välyksenlinen, 1-akselilla, Koripuslat”
Toisessa kohdassa sanotaan näin:
“Etukallistuksenvakaajan runkopuslat väljät, korjauskehotus”
Lisäksi:
1. kytkintä nostaessa nykii usein ja ilmeisesti mäkilähdön jarru on kytketty kytkimeen ja tämä jollain tavalla jumittaa, ei tapahdu aina ja yleisempää peruutusvaihteella. Tämän huomaa palaneen kytkimen hajusta sekä nykivästä lähdöstä.
2. Mittariston vikavalot pitäisi nollata koska mitään vikaa ei ole mutta aina menee päälle ja pois satunnaisesti.
Voisitko eritellä kohtien hinnat!
Subaru Forester (2005)
Renkaat:
Renkaiden vaihto.
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö.
Vianhaku:
Vianhaku:
- Ajettu tyhjällä tankilla pari km. Tankkauksen jälkeen auto empii hieman kaasusta ja nykii välillä ajossa. Polttoainesuodattimen sekä bensapumpun kunnon tarkastus.
Vianhaku:
- Moottorin lämmettyä 3000 kierroksen kohdalla kuuluu resonointi. Pakoputkiston tarkastus & mahdolliset korjaustyöt.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Subaru Forester (2005)
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö.
Vianhaku:
- Ajettu tyhjällä tankilla pari km. Tankkauksen jälkeen auto empii kaasusta ja nykii välillä ajossa. Polttoainesuodattimen sekä bensapumpun kunnon tarkastus.
- Moottorin lämmettyä 3000 kierroksen kohdalla kuuluu resonointi. Pakoputkiston tarkastus & mahdolliset korjaustyöt.
* Muu työ *:
Sytytystulppien vaihto.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Subaru Forester (2005)
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö.
Vianhaku:
- Ajettu tyhjällä tankilla pari km. Tankkauksen jälkeen auto empii kaasusta ja nykii välillä ajossa. Polttoainesuodattimen vaihto ja bensapumpun kunnon tarkastus.
- Moottorin lämmettyä 3000 kierroksen kohdalla kuuluu resonointi. Pakoputkiston tarkastus & mahdolliset korjaustyöt.
* Muu työ *:
Sytytystulppien vaihto.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Subaru Impreza (2004)
Nelipyöräsuuntaus:
Iskarit vaihdettu, hiukan nykii pikku vauhdissa. Ehkä aurauskulmat pielessä
Subaru Forester (2011)
Vianhaku:
Subaru forester 2011 2.0 l bensakone
Auto käy huonosi tyhjäkäyntiä, saattaa sammua tyhjäkäynnillä, nykii jos yrittää ajaa pienillä kierroksilla tai tyhjäkäynnillä.
Subaru Forester (2003)
Vianhaku:
Nykii kiihdyttäessä 3000-5000rpm. Ilmenee erityisesti 2 ja 3 vaihteella.
Subaru Legacy (2010)
Vianhaku:
Vaihteisto vinkuu ja nykii vaihde jarrutuksessa.
Subaru Legacy (2008)
Vianhaku:
Mahdollinen polttoainevuoto. Jättää dieseliä pienen määrän auton alle takaosasta. Moottori myös nykii välillä.