Volkswagen Golf (2016)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 198000km;
-Edellinen huolto: 188000km, 12.5.2025. Vaihdettu öljyt, jarrunesteet, tulpat ja ilmansuodattimet.
Nyt auto ilmoittaa puoli vuotta ja 10000km jälkeen taas öljynvaihtohuollon tarpeesta.
Pyydän tarjousta mahdollisimman pikaisesta huollosta ja vian etsinnästä.
Vianhaku:
Auto nykii kevyesti 1200-1800 rpm alueella. Auto vaikuttaa myös tehottomalta. Vasemmalta (?) takaa kuuluu nopeuden mukaan muuttuvaa naputusta. Jarrut "nypyttävät". Naputtava ääni ja jarrujen nypyttäminen alkaneet eri aikaan.
Volkswagen Passat (1996)
Vianhaku:
Auto nykii ajaessa, käy tyhjäkäyntiä heijaten. Joskus tasaisemmin. Ei vastaa kaasuun kuin nykien.
Volkswagen Golf (2015)
Kytkin:
Auto nykii kylmällä koneella ja vaihtaa vaihteita välillä ihmeellisestu
* Muu työ *:
Jakoketju vaihdettu viimeksi noin 180 000 kilometrin kohdalla.
Auto rallattaa hieman tyhjäkäynnillä, voisiko johtua tästä
Volkswagen Passat (2019)
Moottori:
Autossa ollut kaasuläpän asentoanturin vikaa, satunnaisesti kiihdyttäessä nykii ja syttyy EPC-valo vikakoodeilla P0121, P0222. Vika (nykiminen) ja vikavalo poistuu seuraavalla käynnistyksellä. Kaasuläppä putsattu ja säädetty ilman vaikutusta ongelmaan
Nyt ajatus vaihtaa kaasuläppä uuteen, jos se auttaisi asentoanturin vikaan. Osan vaihdon yhteydessä tehtävä kaasuläpän sopeutus vw-ohjeiden mukaisesti.
Tarjouksessa eriteltynä osien ja työn hinta.
Volkswagen Golf (2018)
Vianhaku:
Kaasuauto nykii kiihdyttäessä noin 2000-3000 kierros alueella. Bensaa käyttäessä ei ilmene, joten kaasun syötössä syy.
Volkswagen Jetta (2011)
Vianhaku:
Katalysaattorin keltainen vikavalo syttyi tänään taajamassa ajaessani.
Valo palaa, muttei vilku. Käsittääkseni vika voi johtua esim.
tukkeutuneesta tai vaurioituneesta katalysaattorista.
Tutkin auton huoltokirjaa ja huomasin, että sytytystulppia ei ole
vaihdettu yli viiteen vuoteen ja kilometrikohtainen vaihtovälikin on
ylittynyt jo reilusti. Olen huomannut viime aikoina, että auto nykii
suurella nopeudella ajaessa ja tämä käsittääkseni voisi viitatakin
kuluneisiin sytytystulppiin. Polttoainesuodatin on vaihdettu autoon n.
kuukausi sitten ja ilmansuodatin on vaihdettu viimeksi pari vuotta
sitten, joten ne tuskin ovat ongelman syitä. Muita normaalista poikkeavia
oireita en ole nykimisen lisäksi auton käyttäytymisessä huomannut.
Vikakoodien luku:
Saisinko kustannusarvion sytytystulppien ja katalysaattorin vaihdosta,
mikäli katalysaattori on vaurioitunut ja se joudutaan vaihtamaan?
Vikakoodithan tässä pitää tietenkin ensin korjaamolla lukea, että
vikavalon todellinen syttymisen syy saadaan selville, mutta sytytystulpat
on vaihdettava joka tapauksessa niiden venähtäneen vaihtovälin vuoksi.
Onko teillä epäilyjä, mistä auton vikavalon syttyminen voisi johtua
näiden antamieni tietojen perusteella? Hinta-arviotakin voisi epäilyille
antaa, niin hahmottuisi millaiseen hintahaarukkaan tuleva remontti
suunnilleen jäisi.
Volkswagen Polo (2019)
Vianhaku:
DSG kuivakytkin autossa 7 vaihdetta. Vaihteisto nykii liikkeelle lähdettäessä , nykiminen tuntuu 1.-3. vaihteella. Isommilla vaihteilla ajettaessa nykimistä ei tunnu. Mikään merkkivalo ei pala näytössä. Onnistuuko vian luku ja pystyttekö tarkistamaan DSG:n adaptaatioarvot ja kytkinten kuluman? Tälle hinta-arvio, kiitos.
Volkswagen Passat (2010)
Vianhaku:
auto toimii kaasulla ajataessa hyvin, mutta bensalla nykii ja väliää moottorivalo välkyy ja epc valo syttyy. se kyllä sammuu kun käynnistää uudelleen
Volkswagen Golf (2006)
Jakohihna:
Ketju rallattaa startatessa muutaman sekunnin. Sitä se on tehnyt jo vuosikausia. Mutta kone nykii kaupunkinopeuksissa. On ketju oletettavasti venynyt niin että aiheuttaa käyntiongelmia. Vikakoodeihin asti ei ongelmiaa tule.Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Volkswagen Passat (2011)
Moottori:
Moottorista katoaa teho ja se nykii voimakkaammin kaasua painettaessa. Todennäköisesti kyse on polttoaineen syötön häiriöstä. Hetkellisesti virheilmoitus näytössä: EPC (moottorin ohjauksen häiriö, ei vilku jatkuvasti).
Volkswagen Touran (2007)
Vianhaku:
Sytytystulppien vaihto ja puristuspainemittaus. Auto syö reippaasti öljyä ja nykii varsinkin alhaisilla kierroksilla, ei kunnon vastetta kaasuun ja tuntuu laiskalta. Tyhjäkäynti suht koht tasainen. Käynnistyy hyvin eikä savuta. Vikavalo palaa ja koodi viittaa lambda-anturiin. Nollauksen jälkeen syttyy pian uudestaan. Molemmat anturit vaihdettu, lisäksi vaihdettu suodattimet ja imusarjan, venttiilikopan sekä suuttimien tiivisteet.
Volkswagen Polo (2012)
* Muu työ *:
Etutukivarret molemmat vaihdettavaksi (katsastuksen hylkäys). Takajarrujen herkistely. Moottori nykii kylmänä tai pitkän seisonnan jälkeen; sytytystulpat vaihdettu 3 kk / 10 000 km sitten, epäillään sytytysjohtoja tai muita sytytysjärjestelmän osia – pyydetään selvittämään ja korjaamaan tarvittava osa. Öljysäiliön/pohjan mahdolliset vuodot tarkistettavaksi, tarjous tarvittaessa.
Volkswagen Polo (2012)
Vianhaku:
Kun autolla lähtee ajamaan kylmänä, se nykii ja mikäli kaasua yrittää painaa siitä huolimatta, kaikki varoitusvalot syttyvät ja todennäköisesti seuraus olisi moottorin sammuminen. Tätä ei tapahdu, mikäli autolla ajaa päivittäin muutaman kerran.
Volkswagen Golf (2010)
Vianhaku:
Auto nykii ajaessa. Olen yhdistänyt että auton vaihteisto vaihtaa vaihteita samalla. Automaatti on ohjeistettu jo uudelleen ja vikakoodeja ei löydy.
Volkswagen Golf (2008)
Vianhaku:
Moottorivalo vilkkuu. Kovemmin kaasua painettaessa auto nykii ja kiihtyy huonosti. Vikavalo sammui itsestään, mutta sama oire jatkuu edelleen.