Olemme AutoJerryssä huomanneet, että hyvän autokorjaamon valinta on käyttäjille yllättävän haastava tehtävä.
Huoltoon ei kukaan mene huvikseen ja siksi korjaamon valintakin voi tuntua rasittavalta. Tärkeintähän on, että auto toimii!
Suurimmat haasteet syntyvätkin siitä, että autoilija ei ole varma, mitä huoltoa ja palveluita hän loppujen lopuksi tarvitsee. Varaaminen on vaikeaa, jos ei tiedä mitä on hakemassa.
Seuraavat kohdat auttavat sinua valitsemaan huoltoliikkeen:
Autosi huoltokirjasta näet autosi huoltovälit ja ymmärrät paremmin, mitä huoltoja autosi tarvitsee säännöllisesti. Myös lisätöiden ajankohta, kuten jakohihan vaihto näkyvät huoltokirjassa.
Vianhakujen ja korjausten tapauksessa sinun on hyvä osata hieman kertoa, millaisia ongelmia autossasi ilmenee. Tällöin saat korjaamoilta parempia arvioita siitä, mitä autollesi pitäisi tehdä. Lisäksi voit määräaikaishuoltojen yhteydessä pyytää korjaamaan myös muut auton kulumisesta aiheutuneet viat, jotka eivät välttämättä näy perushuoltojen yhteydessä. Samalla kertaa huollattaminen tulee yleensä edullisimmaksi.
AutoJerryssä pyrimme tarjoamaan autoilijoille kolme tarjousta eri liikkeiltä. Tarjouksen antavat korjaamot ovat kiinnostuneita juuri sinun autosi huoltamisesta ja jo se useimmiten kertoo, että heillä on tarvittavaa osaamista sinun automallistasi.
Aina täydellistä tarjouspyyntöä ei pysty tekemään, jolloin korjaamojen antamia tarkkoja tarjouksia tärkeämmäksi asiaksi muodostuu hintatason sekä muiden korjaamoon liittyvien kriteerien huomioiminen. Tarkka hinta muodostuu lopulta korjaamolla tehdyn vikadiagnoosin aikana. Usein jo yksi tarjous voi riittää oman korjaamon valitsemiseen.
Hintahan se kiinnostaa aina. Mutta useimmiten pelkkää hinta-arviota tärkeämpää on muodostaa kokonaiskuva korjaamosta. Avoimuus ja rehellisyys ovat hyvän korjaamon tuntomerkkejä.
Hyvään asiakaspalveluun panostava korjaamo pyrkii auttamaan asiakasta ymmärtämään tulevaa huoltoa antamalla mielekkäitä vastauksia asiakkaiden tarjouskyselyihin. Rehelliset korjaamot osaavat antaa sinulle hinta-arvion, joka kertoo, mitä palveluita tarjous sisältää. Epäselvissä korjauksissa korjaamo pystyy viimeistään puhelimessa kertomaan, kuinka paljon vianhaku tulisi maksamaan vai onko se ilmainen, ja mitä sen jälkeen tapahtuu.
Lue korjaamon saamat aiemmat asiakaspalautteet. Vahvistetut arvostelut kertovat paljon korjaamon kyvystä palvella asiakkaita.
Useimmat korjaamot tarjoavat alkuperäisiä tai alkuperäistä vastaavia varaosia uudempiin autoihin. Alkuperäistä vastaavien varaosien käyttö on tärkeää erityisesti takuuaikana, jotta autosi takuu säilyy. Näiden lisäksi korjaamo voi tarjota sinulle hinnaltaan edullisempia tarvikevaraosia tai joskus jopa käytettyjä tai asiakkaan itsensä tuomia varaosia, jos asiakas niin pyytää.
Kaikkeen korjaustoimintaan kuuluu kuluttajaviraston ehtojen mukaan 6 kk tai 15 000 km takuu työlle. Monet korjaamot haluavat kuitenkin tarjota pidemmän, jopa 3 vuoden takuun. Takuu onkin yksi hyvä keino varmistaa huoltoliikkeen luotettavuus. Jos lisäpalvelut, kuten sijaisauto ovat sinulle tärkeitä, niin muista huomioida niiden saatavuus korjaamosta ennen valintaasi.
Useimmat korjaamot laittavat automaattisesti leiman autosi huoltokirjaan, mutta muista itsekin varmistaa, että merkintä huollosta todella löytyy.
Näiden ongelmien ratkaisu on AutoJerryn sydämen asia! Kun autosi tarvitsee huoltoa, niin
Pyydä tarjoukset lähialueesi korjaamoilta AutoJerryn avulla
Ps. Tiesitkö muuten, että AutoJerryn suosituimmat kaupungit ovat Helsinki, Espoo ja Oulu?