Hiukkassuodattimen puhdistus

Tarvitsetko palvelua Hiukkassuodattimen puhdistus?

Vastaanota tarjouksia työstä Hiukkassuodattimen puhdistus

Kilpailuta sopivin huolto nopeasti


Jätä tarjouspyyntö palvelusta Hiukkassuodattimen puhdistus

Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty

Lisää tietoa aiheesta Hiukkassuodattimen puhdistus


Dpf, eli hiukkasuodatin tai partikkelisuodatin on uusissa dieselkäyttöissä autoissa oleva pakoputkeen sijoitettu keraamisista materiaaleista valmistettu suodatin, jonka tehtävä on suodattaa pakokaasujen mukana kulkevat pienhiukkaset itseensä. Suodattimen elinikä on autosta riippuen 150tkm -300tkm. Mikäli autoa huolletaan hyvin, voi suodattimen kestoikä olla pidempikin. Käytössä suodatin kuitenkin tukkeutuu ja jossain kohtaa sen uusiminen tulee ajankohtaiseksi. Hiukkasuodattimen puhdistuksella voidaan jatkaa suodattimen elinikää. Pahoin tukkeutuneen suodattimeen ei välttämättä puhdistus kuitenkaan enää auta.

Hiukkassuodattimen puhdistukseen on tarjolla monia eri menetelmiä. Suodatin voidaan irroittaa ja pestä tarkoitukseen sopivilla kemikaaleilla ja painevedellä. Suodatin on mahdollista puhdistaa myös sen ollessa paikallaan autossa, tähän on tarjolla erilaisia menetelmiä, mm. puhdistusaineiden laittaminen suodattimeen paine-eroanturin reiästä.
Kustannuksiltaan edullisin tapa on koittaa aloittaa pakotettu renegerointi, eli hiukkasuodattimen poltto. Se voidaan käynnistää testauslaitteistolla. Poltossa auto syöttää normaalia enemmän dieseliä nostaen pakolämpöjä jopa 700-800 celsiusasteeseen. Hiukkasuodattimessa oleva noki syttyy palamaan ja muuttuu tuhkaksi.

Puhdistuksen hintaan vaikuttaa eniten valittu menetelmä. Yleensä testauslaitteella aloitettu renegerointi on edullisen tapa kokeilla puhdistaa suodatin. Mikäli puhdistus ei kuitenkaan auta, niin tällöin suodatin täytyy useimmiten vaihtaa tai oman harkinnan varassa poistaa käytöstä.


Aloita huoltoliikkeiden vertailu tästä


Asiakkaiden tarjouspyyntöjä

Jätä oma tarjouspyyntö ja vastaanota alueesi tarjoukset