Asiakaspalvelu

Tarvitsetko apua?


Katso löytyykö vastaus kysymykseesi usein kysytyistä kysymyksistänne.

Usein kysytyt kysymykset

Tästä löydät vastauksia käyttäjiemme usein kysymiin kysymyksiin koskien AutoJerryn käyttöä. Klikkaa kysymystä nähdäksesi vastaus.

Hinnan tarvitsemallesi työlle saat tietää kilpailuttamalla sen AutoJerryssä. Palvelumme toimii siten, että saat korjaamoilta tarjoukset, kun jätät tarjouspyynnön osoitteessa https://autojerry.fi/pyyda-tarjous/. AutoJerryn käyttäminen on ilmaista, eikä myöskään sido sinua mihinkään.

Voit kirjautua AutoJerryyn sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi. Kirjauduttuasi pääset päävalikosta oman nimesi "Päivitä profiili"-sivulle, jossa voit poistaa käyttäjätunnuksesi pois postituslistalta.

Voit myös aina poistua postituslistalta klikkaamalla uutiskirjeen lopussa olevaa linkkiä tai lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@autojerry.fi.

Jos et halua enää jättämääsi tarjouspyyntöön liittyviä viestejä, niin voit perua pyyntösi.

Voit kysyä lisätietoja jo tarjouksen antaneilta korjaamoilta. Se onnistuu klikkaamalla ”Kysy lisätietoja” -nappia tarjouksien alaosasta. Kysyminen ei velvoita sinua mihinkään. Kun korjaamo vastaa kysymykseesi, saat siitä ilmoituksen sähköpostiisi.

Pyrimme hankkimaan tekemääsi tarjouspyyntöön vähintään 3 tarjousta eri korjaamoilta. Korjaamoiden kiireistä johtuen voi tarjouksien saamisessa mennä jopa 1-3+ arkipäivää, mutta usein tarjoukset tulevat yhden arkipäivän aikana.

Jos pyyntöösi on vaikea antaa kunnollista vastausta/tarjousta, niin tarjousten määrä voi jäädä vähäiseksi.

Joissain tapauksissa korjaamoiden voi olla vaikea tarjota tarkkaa hintaa. Tällaisia töitä ovat yleensä ruostekorjaustyöt, maalaukset, vianhaut tai viat, joiden syytä on vaikea arvioida tutkimatta autoa ensin. Tällöin korjaamo saattaa antaa tarjouksessaan tuntihinnan tai pyynnön tulla näyttämään autoa korjaamolle tai arvioita mahdollisista syistä ja niiden hinnoista. Tarkemmat kustannukset sovitaan tällöin korjaamon kanssa myöhemmin.

Suomessa korjaamotoimintaa koskevat ns. Aune-ehdot, jotka antavat ohjeviivat mm. hinnoitteluun. Voit perehtyä näihin ehtoihin täältä.

Mikäli autoon on tullut korjaamokäynnin yhteydessä vahinkoa tai suoritetussa työssä on mielestäsi puutteita tai sitä ei tehty sovitusti, niin tällöin tulee ensisijaisesti reklamoida työn suorittaneelle korjaamolle mahdollisimman pian ongelman/vaurion havaitsemisesta. Takuu on korjaamon myöntämä.

Suomessa korjaamotoimintaa koskevat ns. Aune -ehdot, jotka antavat ohjeviivat mm. hinnoitteluun ja takuuasioihin. Voit perehtyä näihin ehtoihin täällä.

Ohjeita reklamointiin löydä täältä.

Joissain tapauksissa saattaa korjaamoiden antamissa tarjouksissa esim. määräaikaishuoltoon liittyen olla sisällössä eroavaisuuksia. Usein kyse on siitä, että auton varsinaisen huolto-ohjelman mukaisen huollon lisäksi voi huolto-ohjelmassa olla ns. lisätöitä, joita ei tehdä joka huollossa, mutta säännöllisin väliajoin.

Esimerkiksi valmistajan huolto-ohjelmaan saattaa kuulua 60 tkm välein sytytystulppien vaihto. Korjaamolla ei ole tarjousta antaessaan tietoa milloin tulpat on viimeksi vaihdettu. Toinen korjaamo saattaa sisällyttää lisätyön/lisätyöt suoraan tarjoukseen ja toinen luetella ne tarjouksen lopussa erikseen laskutettavina mahdollisina lisätöinä. Voit esittää korjaamoille tarvittaessa kysymyksiä tarjouksen sisällöstä. 

Kyllä voit. Kun olet jättänyt tarjouspyynnön, niin voit halutessasi valita kolme korjaamoa, joilta tarjousta ensisijaisesti pyydetään. Myös muut korjaamot voivat tällöin tarjota. Jos mielessä on jokin tietty korjaamo, niin voit jättää korjaamolle pyynnön suoraan täällä: https://autojerry.fi/etsi-autokorjaamo/

Hinta-arviot ovat normaalisti voimassa yhden kuukauden, ellei tarjouksessa tai korjaamon kanssa muuta sovita. Jos haluat esimerkiksi valita aiemmin saamistasi tarjouksista, jotka ovat jo vanhentuneet, niin tällöin suosittelemme vielä varmistamaan korjaamolta, että tarjottu hinta on voimassa.

Jos olet sopinut jo huoltoajan valitsemasi tarjouksen tehneen korjaamon kanssa, peru sovittu huoltoaika ottamalla yhteyttä korjaamon ja valitse haluamasi toinen tarjous palvelussamme.

Jos tarjouksen valinta ei enää onnistu (muut saamasi tarjoukset eivät näy), lähetä sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@autojerry.fi ja kerro, minkä tarjouksen haluat valituksi.

Kyllä. Autosi tehdastakuu säilyy vaikka huoltoa ei tehdä ns. merkkihuollossa. Huollon voi suorittaa missä korjaamossa tahansa, kunhan huolto on toteutettu ammattitaitoisesti ja huolellisesti noudattaen kyseessä olevan automallin Suomen olosuhteisiin laadittuja valmistajan huolto- ja korjausohjeita.

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@autojerry.fi

Tarvitsetko apua AutoJerryn käytössä?
Voit aloittaa palvelun käytön jättämällä
uuden tarjouspyynnön täältä >>

Jo yli 500 000 suomalaista käyttää AutoJerryä auton huoltamiseen!

Mikäli mieltäsi askarruttaa jokin, katso Asiakaspalvelu-sivumme josta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.