Aukioloajat
Ma-Pe: 9-18
La:
Su:
Asentajia 2
Perustettu: 2020
Yritys rekisteröity: 18.05.2022
AutoJerryssä vuodesta: 2020
Osoite
Rääkänkatu 11, 05810 Hyvinkää
Y-tunnus: 3288200-1
Yrityksen nimi: API Group Oy
TARJOAMAMME PALVELUT
* PAKOKAASU MITTAUKSET (diesel/bensin)
* VIKAKOODIEN LUKU JA VIKA-ANALYYSIT
* MÄÄRÄAIKAISHUOLLOT VALMISTAJAN OHJELMAN MUKAISESTI
* AUTO-SÄHKÖTYÖT
* JARRU- JA ALUSTA KORJAUKSET JA HUOLLOT
* KATSASTUSPALVELUT, VIKALISTA JA KORJAUKSET
PitStop autopalvelut Hyvinkää, palvelee autoilijoita akuuteissa ja kiireellisissä tilanteissa, ilman ajanvarausta, eli meille voit aina tulla suoraan ilman ajanvarausta.
Pikahuoltomme palvelee asiakkaamme tulojärjestyksessä. Sähköpostilla voit kätevästi tiedustella pikahuollon kuormitustilannetta ja seuraavaa vapaata, arvioitua aikaa pikahuoltolinjassa.
Pikahuollossa teemme jopa pienet määräaikaishuollot ilman ajanvarausta, sillä olemme varustautuneet yleisimpien automerkkien ja mallien osalta niin että öljyt ja suodattimet löytyvät varastostamme.
Akuutit vikatilanteet menevät etusijalle, eli ilmaantuneen vian selvittämiseksi tehdään vikakoodin lukua, pieniä huolto- ja korjaustöitä, kuten erilaisten vikaantuneiden antureiden vaihtoja ja ks. vikoihin liittyvien vikakoodien nollaamista.
Mikäli pikahuollossa ilmenee sellainen vika jota ei pikahuollossa voida korjata, muiden asiakkaiden palvelun kärsimättä, annamme kustannusarvion ja jatkotoimenpiteitä koskevan toimintasuunnitelman, joilla asiassa voidaan edetä. Tällaisissa tilanteissa varaamme teille sopivan ajan, jatkotoimien ja toteuttamiselle, sen mukaan mitä osia ja tarvikkeita tarvitaan. Nämäkin ajat jaetaan asiakkaillemme pikahuoltolinjan tulojärjestyksen mukaisesti.
Pikahuollossa max. aika per asiakas on tunti, eli työt jotka asentajan arvion mukaan vievät pidemmän ajan, otetaan vastaan ajanvarauksella.
Kaikki osat ja tarvikkeet ovat PitStop autopalvelut Hyvinkään omaisuutta niin kauan kuin koko korjauslasku on maksettu!
Huom! omien osien tuojat, mikäli toimittamanne osa on väärä ja auto on nosturillamme virheellisen osan vuoksi, veloitamme nosturiajasta 40€/h.
LASKUTUSLISÄ 50€
Kaikille töille asennustakuu, joka kattaa kaikki kustannukset, jotka aiheutuvat asennusvirheistä.
Osille toimittajan mukaiset takuut.
Takuut voidaan sopia tietyin ehdoin, tapauskohtaisesti, tietyille asennustöille, mikäli asiakas haluaa käytettäväksi esim. edullisempia osia, takuu osien osalta on sovittava erikseen.
Jarrutöille 1 vuoden täystakuu kun käytetään alkuperäislaatuisia osia ja tarvikkeita.
Noutopalvelun hinta:
20
Sijaisauton hinta: 35
Liikevaihtoluokka: 0 - 199 999 €
Henkilöstön määrä: 0 - 1 henkilöä
Rekisteröinnit
ALV-rekisteri
Kaupparekisteri
Ennakkoperintärekisteri
Verohallinnon perustiedot
Kamelin Illya, Hallitus: Varsinainen jäsen
Drozdov Eduard, Hallitus: Varajäsen
Kamelin Illya, Toimitusjohtaja: Toimitusjohtaja
Korjaamon yleisilme
Asiakaspalvelu
Hinta-arvion paikkansapitävyys
16.06.2024
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
No höpö, höpö. Asiakas pyysi tarjouksen koko paketista osineen ja töineen, joka hänelle tarjottiin. Kun hän hyväksyi tarjouksemme, hän ilmoitti että hänellä onkin omat osat. Koska meillä nyt on niin että osa katteista on osissa, ja tarjouksemme on kokonaishintatarjous, JOSTA EI VAIN VOI POIMIA RUSINOITA PULLASTA, ilmoitin asiakkaalle että kyseisen Roverin korkeapainepumpun hihnaa ei vaihdeta sellaisella hinnalla joka tarjouksessa oli kokonaispaketissa mainittu, vaan tunteja kuluu sen verran enempi, että hintaa joudutaan tarkistamaan, mikä asia asiakkaalle ei sopinut. Kysymys on sellaisesta työstä, korkeapainepumpun osalta, jossa pumppu on lähellä rintapeltiä, kiinteän yläkatteen alla, joka työ joudutaan tekemään peilien avulla, koska Roverin insinööri lähtökohtaisesti on suunnitellut kyseisen kokonaisuuden hieman typerästi. Meillä olikin osaamista korjata vesipumpun kolmesta pultista se katkennut pultti, jota ei näemmä viitsitty aiemmassa pajassa korjata vaikka pultti on tietenkin kriittinen jäähdytysjärjestelmän toimivuuden kannalta, koska vuoto. Se mikä meillä tehdään, korjataan, se lähtee kunnossa ja takuulla meiltä, emme todellakaan tee niin kuin aiempi asiakkaan auton korjaaja. liekö joku nyrkkipaja vai oikein merkkiliike, oli siellä jäänyt ruuveja kiristämättä jne., mutta näin. Asiakas kehuikin että on itse näitä korjaillut, mutta nyt ei vain viitsinyt? Nimittäin asiakas itse viesteissään lausui vielä näin "Eli tilaisin asennuksen omille osille, jos työnosuuden hinta ei merkittävästi muutu. Tai voithan päivittää tarjouksen niin on sovittu etupeltoon." Nyt kun sitten ilmoitettiin että joo, päivitetään se työn osuuden hinta -> itkupotku raivarit, muutamasta kympistä, että on se vaan semmottista ja tämmöttistä välillä nämäkin asiat. Sitten kehtaa vielä väittää ettei aikataulussa pysytty: pyytänyt huollon aikavälille "Auto olisi ainakin vapaana asennukselle 30.5 - 10.6. välisenä aikana. Löytyisikö sopiva aika tuolta väliltä vai katsotaanko kauempaa?", toi auton meille 5.6 ja auto valmis 6.6 aamulla klo 10.00 ???? Ei siinä, katkenneen vesipumpun pultin poraaminen ns. hakalasta paikasta oli välttämätöntä tehdä, koska puhelimessa tehdyn tiedustelun perusteella asiakas ei ollutkaan halukas lähtemään itse ehdottamaansa "etu-peltoon", emme tietenkään edes ajatelleet että hän olisi halukas maksamaan yhtään mitään katkenneen pultin korjauksesta johon kului aikaa parituntia, semmoista goodwilliä, loppujen lopuksi koko työ jäi maksamaan asiakkaalle 400€, mistään 3000€ kustannuksista ei ole ollut mitään puhetta.
05.06.2024
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
?
22.02.2024
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Tässä on käynyt niin että Vepulle on tarjottu ns. välihuolto-tarjouspohjalla öljy ja suodatin vahtotöineen, missä tarjouksessa ei tarjota mitään muuta. Tarjouslaskijalta on jäänyt huomaamatta että Veppu on pyytänyt myös ilmansuodattimen vaihtotöineen.
Nyt sitten ilmansuodatin ja vaihtotyö on tullut tietysti yllätyksenä Vepulle, eikä hän ole itsekkään huomannut ettei tarjouksessa ole tarjottu ilmanpuhdistinta ja vaihtotyötä. Tarjousten laskija laskee päivässä useita kymmeniä tarjouksia, joskus sitten sattuu juurikin näin että joku asia, asiakkaan tarjouspyynnöstä jääkin huomiotta, kuten nyt. Siksi onkin erityisen tärkeää että asiakkaat katsovat mitä heille on tarjottu, onko tarjouksessa kaikki se mitä on pyydetty jne. jotta vältyttäisiin tämmöisiltä ikäviltä yllätyksiltä. Myös eri tarjousten vertailussa tulee olla tarkkana, nimittäin työn määrissä voi olla paljonkin eroja, vaikka kysymyksessä olisikin vain jarrupalojen vaihto-tarjouspyyntö. Se halvin jarrupalojen vaihtotarjous voi tosiaan olla vain "jarrupalojen vaihto" ilman jarrujen puhdistusta, sylintereiden tarkistusta, eli tarpeellisia huoltotöitä, jotka meillä kylläkin sisältyvät tarjoushintaan. Kiitoksia Veppu, että kävit meillä ja toit aivan aiheellisen seikan meille pohdittavaksi, yritämme muuttaa tarjouspohjia niin että niissä mainitaan kiinnittämään huomiota tarjouksen sisältöön, tarkastamaan se ja jos jotain on wrong, niin pyytämään tarkennus asiaan, joka on helppoa kun voi lähettää meille vistin Autojerryn kautta. On tietenkin niin että antamamme tarjouksen sisältö on täysin yksiselitteinen tarjouksen sisällön osalta, kuten tässäkin tapauksessa, mutta Vemppu ei ollut tullut huomanneeksi ettei tarjouksessamme ei ollut tarjottu ilmanpuhdistinta vaihtotöineen. Monesti tarjoammekin vain osan asiakkaan pyytämästä tarjouksen sisällöstä, ihan tarkoituksella, nimittäin jos ja kun tarjouksessa on pyydetty jotain sellaista, jota emme voi tarjota, jätämme sen vain tarjouksesta pois, ajatuksena että asiakas tietysti lukee saamansa tarjouksen ja jos ilmenee kysyttävää ottaa yhteyttä meihin. Tämän harmittavan asian vuoksi tulemme muuttamaan käytäntöämme tältä osin ja pyrimme aina mainitsemaan sellaiset asiat joita on tarjouspyynnössä pyydetty, mutta joita emme ole kuitenkaan tarjonneet. Tämmöistä tällä kertaa, kiitoksia kärsivällisyydestänne : ) yritämme jatkossa suoriutua näistä haasteista paremmin, eipä muuta kuin aurinkoista mieltä kaikille!
08.02.2024
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Isompi lappu on tulossa pienen tilalle : )
12.12.2023
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Kuuleppas Jussi Mustonen, meillä aina huollon yhteydessä, kun auto meille saapuu, tarkistetaan vielä öljyluokitukset, mikä öljy moottoriin valmistajan luokitusten mukaan kuuluu ja ne öljyt moottoriin poikkeuksetta myös laitetaan. Meillä on juuri perehdytyksessä olevia henkilöitä, joilla ei vielä välttämättä tarjousten laskeminen ole kaikkia nyansseja huomioiva, jolloin on aivan inhimillistä että myös tarjousten laskemisessa voi virheitä syntyä. MEILLÄ EI NÄMÄ VIRHEET KUTEINKAAN MENE MOOTTORIIN ASTI, eli kun meillä jonkun tekemä virhe huomataan SITÄ EI TÄÄLLÄ PEITELLÄ VAAN ASIASTA VOIDAAN KERTOA ASIAKKAALLE NIINKUIN ASIA ON! Edelleen kun uusia ihmisiä tulee uuteen paikkaan töihin, silloin sattuu paljon kaikenlaisia virheitä, kun nyt teiltä tämä uusi työntekijä on kysynyt että oletteko tullut oikeaan paikkaan, hänelle on valitettavasti aiemmin käynyt niin että naapurikorjaamon asiakkaat ovatkin erehdyksessä tuoneet autonsa meille, mikä on todella valitettavaa, mistä on tullut palautetta naapurista asentajalle jopa siinä määrin että naapurikorjaamon vanha mustalaisukko uhkasi katkoa seuraavan kerran kurkut, asentajilta, jos vielä ottavat heidän asiakkaitaan vastaan, erehdyksessäkään, nyt jokaiselta asiakkaalta kysytään ovatko varanneet meiltä ajan ja tarkistetaan asia vielä kalenterista, jotta selvitään hengissä ensivuoteen : ) Me yritämme henkemme kaupalla huoltaa autoja huolellisesti, sitten tulee Jussi joka ketoo kuinka "ikävä kokemus" hänelle muodostui kun häneltä kysyttiin "oletko varannut meiltä ajan" ja vielä se että 0w-20 öljy olikin muutaman kympin kalliimpaa kuin tarjouksessa laskettu. Tosiasiassa Jussille tehdyn huollon ovh. on yli kolmesataa euroa, jarrunesteiden vaihdon kera, täytyy todella ihmetellä oliko tämä 22€ verran kalliimpi öljy nyt näinkin suuren mielipahan arvoinen asia että siitä on muodostunut Jussille oikein "kokemus"? On tullut jälleen aika kiittää kaikkia asiakaitamme kuluneesta vuodesta, toivottelemme kaikille oikein mukavaa loppuvuotta, rauhallista joulua JA TODELLA PALJON PAREMPAA, RAKKAUDEN TÄYTEISTÄ UUTTA VUOTTA! Ps. me jokainen olemme osaltamme oman maailmamme luojia, omalla asenteellamme, vaikka nämä ajat eivät välttämättä olekaan kaikille meille helppoja tai mieluisia, yritetään pitää lippu korkealla, ajatella ja elää positiivisella asenteella, se voi tarttua, levitä muodostua viraaliksi, se on sitä mitä me todella nyt eniten tarvitsemme tässä ajassa jossa nyt tehdään Suomessakin viikottaisia konkurssiennätyksiä, eikös niin, vai mitä?
05.06.2023
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hyvä Toni, joutunen hieman korjata virheellisiä käsityksiäsi, liittyen meidän toimintaamme. Rengastyöt ovat meidän näkökulmastamme rengasliikkeiden toimialaa, emmekä siitä syystä ole myöskään hankkineet rengastöiden vaatimia laitteita, pahoittelut tästä väärinkäsityksestä.
4-pyräsuuntausta, tarjoamme palveluna, MUIDEN TÖIDEN OHESSA tosinsanoen, alihankintana, lähialueen, kummppanikorjaamoilta, jotka ovat panostaneet useita kynneniä tuhansia ajanmukaisiin laitteisiin. Valitettavasti joskus käy myös niin, kuten teidän tapauksessanne, että varaamamme 4-pyöräsuuntaus ei toteutunutkaan sovitusti alihankkijamme toimesta, koska heillä oli tullut ennalta-arvaamaton ongelma, edellisen asiakkaan auton kanssa, mistä syystä kyseinen työpiste ei ollutkaan käytettävissä sovitusti.
Me kyllä ymmärrämme nämä asiat, sillä näitä tapahtuu ihan jokaiselle korjaamolle ja jokaiselle yrittäjälle, jotka toimivat asiakaspalveluun liittyvillä toimialoilla, KOLMANSIEN OSAPUOLTEN ONGELMAT OVAT MYÖS MEIDÄN ONGELMIA AIKATAULULLISESTI, kun osan toimitus aika ei pidäkkään, saadaan vääränlaista, virheellistä osaa, jolloin työpisteen muut työt tietysti myöhästyvät.
Autoa noutaessanne kerroimme teille että tilaamissanne huoltotöissä ei ollut mitään sellaista joka olisi voinut muuttaa pyörien suuntauksia virheellisiksi, renkaiden tasaisesta kulumisesta päätellen ja suoritetun koeajon perusteella ei ollut syytä epäillä että pyörien suuntauksissa olisi jotain korjattavaa ja ilmoitimme teille myös syyn mistä syystä pyörien kulmien tarkistus jäit tällä kertaa toteutumatta.
Pahoittelemme kovasti että kaikestapäätellen, ette ymmärtäneet em. asioita, jotka teille kerroimme, kun tulitte noutamaan autonne?
Toivotamme teille ikävistä kokemuksistanne ja vastoinkäymisistänne huolimatta aurinkoista ja mukaavaa kesää :)
05.06.2023
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Mittaristojen korjauksissa, kuten muidenkin elektronisten laitteiden, pyritään ensisijaisesti valitsemaan asiakkaalle edullisimmat vaihtoehdot. Tässä tapauksessa helpoin tapa olisi ostaa uusi mittaristo joka maksaa yli tuhannen euroa. Kun tiedetään että usein mittaristoissa on kylmäjuotoksia, joitain komponentteja on voinut palaa jne. tarkistetaan ensin silmämääräisesti mahdolliset selkeä komponettiviat. Seuraavaksi edullisin tie edetä on liitosten uudelleen kolvaukset. Jos näiden toimien jälkeen mittaristo ei pelitä, kysymyksessä saattaa olla komponettien sisäinen vika, joka vaatii erityistestilaitteita, vian paikallistamiseksi. Tässä kyseisessä tapauksessa, komponetteja joudittiin uusimaan jotta saatiin mittaristo kuntoon. Korjauksen kokonaishinta jäi kuitenkin kohtuulliseksi, kokonaisuudessaan arvioituna, sillä mittariston komponettien vaihdon ajaksi huoltoliikkeemme antoi asiakkaalle veloituksetta liki viikoksi sijaisauton käyttöön. Komponettien korjaus veloitettiin asiakkaalta nettona, toisinsanoen, mittariston korjaukseen lähettäminen, korjatun mittariston takaisin asennus oli osaltamme niin ikään veloituksetonta, meidän käsityksemme hyvästä palvelusta. Kokonaiskustannukset jäivät kuitenkin alle kolmanneksen uuden mittariston hanikintakustannuksista.
02.05.2023
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Tämä ongelma on jatkunut jo pidempään, asiasta on jätetty puhelinoperaattorille selvityspyyntö, miksi "ei yhteyttä valitsemaanne numeroon" ilmoitus tulee asiakkaille. OPERAATTORIMME ON DNA, eli ei mitään hyvää sanottavaa operaattorista. Pyydämme asiakkaitamme käyttämään sähköpostia mikäli ei saa yhteyttä puhelimella. Sähköpostimme on pitstophyvinkaa@gmail.com
02.05.2023
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Juu, suositeltiin asiakkaalle lyhyempää öljynvaihtoväliä, koska näissä moottorityypeissä huolto-ohjelmanmukainen öljynvaihtoväli on käytännössä osoittautunut liian pitkäksi, varsinkin kun aiemmissa malleissa männänrenkaat ovat olleet mallia huonot "jumittuu" ja öljynkulutus alkaa kasvamaan ohivuotojen seurauksena. Olin asiakkaaseen tästä puhelimitse yhteydessä, sovittiin että tulee käymään niin asetetaan öljynvaihtoväli huolto-ohjelman mukaiseksi. Hän kertoi ettei aio enää pitää autoa kauaa ja takuukin on loppumassa jne. Hänen mielestään hänen moottorimalliinsa olisi tehty tehtaalla parannuksia, jottei lyhyemmälle, moottorin käyttöikää pidentävälle öljynvaihtovälille olisi tarvetta. Lisäksi asiakas oli sitä mieltä että lyhyempi öljynvaihtoväli voisi herättää "epäilyksiä" autoa myydessä. Ettäpä tämmöistä tällä kertaa.
2.5.2023 Asiakkaaseen on oltu yhteydessä ja pyydetty käymään korjaamolla, huoltoväli asetettu pidemmäksi, asiakkaan toiveiden mukaisesti. Ps. näitä moottorityyppejä on meilläkin sitten korjailtu muutama tapaus.
29.11.2022
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hei Vesa ja kiitoksia asioinnistanne meillä!
Tähän 3 tähden arvioon täytyy heittää tämmöinen vilpitön asentajan kommentti; Auto tuli hiukkas-suodattimen puhdistukseen/pesuun. Tarjosimme sen 250€. Hiukkassuodattimen irroittamien, täysin pyöreäksi syöpyneiden, kolmen turbon laipan osalta, todella ahtaassa paikassa oli suoraansanottuna v-mäinen prokkis ja päivän homma, ilman ettää HAJOTTAA PINNAPULTIT TURBONPUOLELTA. Soitin asiakkaalle ja ilmoitin asiasta, soivittiin että laitetaan puolet talkoina ja laskua koohtuullistetaan.
Tosiaan hiukkassuodatin oli käytännössä täysin tukossa, saatiin se pesemällä auki, ehkä 60%, joka riitti siihen että saatiin testerillä, pienten kipuiluiden jälkeen, pakkopoltto käynnistettyä, jonka jälkeen hiukkas-suodatin oli differentiaalimittausarvojen mukaan 0,01-0,1 baria, moottorin kuormituksesta riippuen, eli mielestämme erinomaisessa kunnossa.
Moottori hädintuskin kävi kun tuli ja koeajossa tehoja reippaasti työn jälkeen, itse oltiin tosi tyytyväisä tulokseen. Ainoa asia mitä ei saatu syystä tai toisesta kutattua, dpf-valo kojetaulussa, luultavati kun ei ole meillä Subarun omaa testeriä, vaan tämä hyvällä yleismallisella.
Uuden hiukkasuodattimen hita osalinkissä on karvan yli 1500€, josatain voipi saada halavemmallakin.
Summasummaarum, meiltä tilattiin hiukkassuodattimen pesu 250€. Koska meillä ei ole kristallipalloa, emmekä osaa ennakoida RUOSTEEN sielunelämää, milloin se mihinkin laitteeseen on iskenyt, töitä tosiaan V-mäisen ahtaissa, eikä tässä tapauksessa mitenkään kivassa mielessä, talttojen kanssa naputtelua jokaisen pultin kanssa, kuutisen tuntia. Pesu pari tuntia, joka oli tiedossa, OK. Uudet mutterit, maahantuojalta, kun on jotain Japanian erikoiskierteitä 30€, nouto maahantuojalta 0 euroa, sittenhän se olikin siinä, eikö?
No ei, sen jälkeen koeajolle, testeriä kiinni, katsomaan livedataa, mitä siellä näkyy? Edelleen moottorinohjaimen mielestä ei hyvä. Moottorinohjaimelle täytyy kertoa että "dpf- on vaihdettu, jotta päästään käynnistämään pakkopolttoa, pakkopolttojen ja testerillä temppuilun kanssa menkin vielä se parisen tuntia, jolloin olimme sitä mieltä että auton voisi luovuttaa asiakkaalle.
Veloituksemme 600 - uudet mutterit 30 - pesuaineet 30 - noudot - 30, välitilinpäätös on 510€ sis. alv. 24%. Verojen jälkeen 387,6€.
Kun tämä summa, 387,6 jaetaan prokkikseen menneellä työajalla 9h, tuntia päälle lapaan jäi 43€.
Mutta hei, asiakas säästi uuden hiukkassaudattimen hinnassa, jonka vaihtamisessa, kenties jossain muussa koraamossa oltaisiin voitu veloittaa vaikkapa meidän normituntiveloituksen mukaan 85€/h, eli 765€, yhteensä 2265€. Ja tokihan meidän tulee olla ylpeitä että osasimme sentään tällä kertaa, otta ja soittaa asiakkaalle ennen muttereiden aukomisia, että niissä menee sitten omaaikansa. Asiakkaallahan on aina tässä kohtaa mahdollisuus viheltää peli poikki, siksihän sitä näistä asioista ilmoitellaan jne.
En vaan ymmärrä, miksi meidän tekemämme työn yhteytyeen pitää laittaa tarinoita "järvenpään Jerry-korjaamon" yli-veloitus asioista? Sitten kuitenkin rivienvälistä syljeskellään että "metsään meni" mutta ei niin paljon kuin.... epäselväksi minulle jää edelleen kuka oli tämän sadun satusetä joka ei osannut sitä puhelinta käyttää ja missä on kaikki tontut ja sankarit?
Samaan lopputulokseen kuin dpf:n uusimalla, esimerkiksi nyt tässä tapauksessa, vaikkapa 2265€ hinnalla, päästiin asiakkaan maksamalla 600€ hinnalla. Jokisen laskuopin mukaan asiakas säästi 1665€
Jokisen laskuopin mukaan 1665€ / 3 tähdellä on 555€/tähti. Tästä seuraa se että tämän asiakaan kohdalla meidän palvelumme hinta/laatusuhteen tulisi faktojen perusteella parantua 1110 eurolla, joka tarkoittaisi meidän käsityksemme mukaan sitä että tälle asiakkaalle olisi pitänyt onnistuneen korjaustyön jälkeen vielä lyödä lapaan 510€, jotta olisi pudonnut tältä rakkaalta satusetä-kriitikoltamme täydet viisi tähteä ; ) !
Me saimme melkein sen mitä loppuvuoden "hullujen päivien halpuutuksessa" tarjosimme, kaikki asennustyöt 55€/h ja asiakas sai, jälleen tehokkaan, hyvintoimivan auton, ilman dpf:n uusimista, sillä ajeleekin, jos viitsii laittaa vielä ne muuta asita ja viat kuntoon, varmistaa että dpf:n poltto toimii jatkossa ja pitää sen auki, muutaman vuoden, eli kaikki ollaan tyytyväisiä, se on pääasia, mihin pyritään : )
Ja tosiaan, jäämmekin pohtimaan, mitä kaikkea hyvän autokorjaamon pitää olla?
Oiken paljon kiitoksia kaikille asiakkaillemme tästä vuodesta jo tässä vaiheessa, no hard filings, mukavaa Joulun odotuksen aikaa ja toivotaan että maailmaan palaa rauha.
Ps. ei taas tiedä milloin seuraavan kerran innostuu tänne kirjoittelemaan kommentteja?
24.04.2022
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Poikkeus vahvistaa säännön!
Onneksi valtaosa asiakkaistamme ja ihmisistä yleensä on rehtiä, tolkun porukkaa, heille iso kiitos että ovat valinneet meidät, monien muiden korjaamojen joukosta!
Arja Seppälle isot kiitokset muistinvirkistämisestä, asiakkaista joita on, asiakkaista, joiden emme koskaan halua olevan kanssamme missään tekemisissä. Johonkin on vedettävä se raja palvelualttiuden-, sietämisen-, kärsimisen ja tyhmyyden välillä, tämä opetus ja kokemus jääköön osaltamme viimeiseksi, toivotaan niin.
Arja toi toisen autoistaan meille, tosiaan tehostimen vian vuoksi, ei huollon. Hänelle ilmoitettiin että ohjaustehostimen pumpun sähkömoottorin käämitys oli palanut, että vian korjaamiseksi tarvitsee uusia koko hydrauliikka yksikkö. Hänen autonsa oli aiemmin ollut meillä korjauksessa, katsastusta varten, jolloin uusittiin jarrut, iskunvaimentimet, tehtiin huolto, EGR-venttiili uusittiin jne. Osien hinta oli noin 800 ja töistä veloitettiin parisataa, eli töistä ei paljon laskutettu, koska hän vaikutti suloiselta vanhemmalta naishenkilöltä, joka kertoi ettei hänellä ollut eläkkeestään paljoa laittaa korjaukseen.
Hän sai tuolloin autonsa kuntoon ja katsastettua, no proplem. Nyt kun hän toi autonsa uudelleen meille, hän kovasti puhelimessa ihmetteli "miten voi auto olla taas rikki, vaikka juurikin korjattiin paljon ja isolla summalla"? Vikadiagnoosin ja ohjausjärjestelmän testaamisen jälkeen hänelle ilmoitettiin että hydrauliikka yksiköstä oli sähkömoottorin käämi palanut. Ilmeni myös että akku oli täysin antautunut. Ohjauskulma-anturi oli viallinen.
Korjauskustannukset, uusilla osilla yht. n. relut 1000 euroa, ostolupaa ei saatu. Hän tosiaan soitteli viikottain, ostolupaa ei edelleenkään saatu. Tarjottiin vaihtoehdoksi purkuosaa, johon lopulta saatiin ostolupa. Hankittiin ostoluvalla uusi akku. Mutta ohjauskulma-anturille ei ostolupaa saatu, jonka hinta sadan ja kahden välillä. Sensijaan hän ilmoitti tuevansa hakemaan auton pois, kun poikansa tulee, tiedusteli voidaanko viahtaa kesärengas-sarja alle, totta kait me vaihdettiin.
Arjan loppulasku, mistä sovittiin oli 450 euroa, niin että meidän kustannukset, akku 110€, vaihto hydrl-yksikkö 200€, renkaiden allevaihto, vikadiagnostiikka, yksikön vaihto, osien hankinta yms. kaikenkaikkiaan veloitus 140€. Kun tästä toimistollamme sovittiin ja osamaksu erissä, kun ei ollut rahaa, tottakait me ymmärretään ja joustetaan. Ensimmäinen erä tuosta sovitusta piti hoitua viikon päästä, ei mitään. Soitin parin viikon päästä, Arja ilmoitti että ei maksa mitään! Ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen, jos ei maksa parissa viikossa koko summaa. Ei maksanut, mutta kirjoitteli tämän. Oscarin arvoinen suoritus "herttainen mummeli" - roolista Arjalle!
Kiittäkää Arjaa siitä että jatkossa meiltä ei saa kukaan laskulle, auto ei lähde pihasta ennenkuin on maksettu, maksuja ei saa luotolla, ei erissä.
Eräs kolleega jonka kanssa vaihdoimme kuulumisia, ilmoitti nostavansa tuntiveloituksensa 125€/h, jotta pääsee eroon näistä päivänpilaavista asiakkaista. Jotensakkin voin ymmärtää hänenkin tuntemuksia.
Parhain ja kesäisin terveisin,
PitStop autopalvelut Hyvinkää
12.03.2022
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Asiakkaan (Kimmo) antama kuvaus:
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Hyväksytty: ma 07.03.2022 klo 12:48
Huoltoaika: ti 08.03.2022 klo 16:00
HUOLLON KOMMENTTI YLLÄOLEVAAN TILAUKSEEN:
Edellisenä päivänä hyväksytty huoltotarjous. Asiakas halusi huollolle ajan klo 16.00, normisti päivämme loppuu tuolloin. Joudumme pahoitella että edellisen asiakkaamme työ ei ollut vielä valmis tuolloin ja nosturi oli varattu.
Toisinaan kaikki ei mene meilläkään kuin Strömsössä, saattaa tulla vääriä osia ja auto levällään nosturilla yms. Valitettavasti näitä asioita emme kykene aina ennkoimaan ja niihin varautumaan, niistä tilanteista aiheutuu meillekkin stressiä, kun aikataulut pettävät, joka saattaa myös heijastua asiakaspalvelutilanteeseen.
Onneksi vielä onnistumisia ja hyviä päiviä on enempi, näitä valitettavia tapauksiakin on ja tulee olemaan, joissa kaikki ei mene nappiin.
Pahoittelemme asiakkaallemme aiheutunutta vaivaa.
Mukavaa kevättä ja aurinkoista mieltä kaikesta huolimatta,
Parhain terveisin PitStop autopalvelut Hyvinkää
24.01.2022
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hei Helgren!
Tässä on teidän pyytämänne määräaikaishuoltotarjouspyyntönne:
Asiakkaan (Hellgren) antama kuvaus:
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 92.00km;
-Edellinen huolto: 72.00
Tässä on huollon sisältöä;
0W-20 4,2 litraa
öljynsuodatin
Sytytystulpat vaihto
Jarrunesteen tarkistus/vaihto tarvittaessa
nollaussterikilven valon nollaus
jos joku näistä toimenpiteistä on jäänyt tekemättä, pyydämme että olette yhteydessä. Laitan tähän huollon sisällön ja pyydän että tarkennatte mikä tästä listasta on jäänyt mahdollisesti tekemättä? Jos näin on päässyt käymään, mielellämme korjaamme erehdyksemme,
Parhain terveisin,
PitStop autopalvelut Hyvinkää
11.10.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hei Riku! Teillä oli määräiakaishuollossa ohjelman mukainen ns. välihuolto, öly + suodatin sekä tarkistukset. Onko nyt niin ettei teidän huoltokirjaanne ole merkitty tehtyä ölyn ja suodattimen vaihtoa? Ei hätää, meiltä saa myös jälkikäteen, vaikkapa sähköpostilla, kaikki autoonne tehdyt huoltotiedot.
Pahoittelut tosiaan, alentuneesta palvelutasostamme, yksi asentajistamme oli käsileikkauksessa, poissa rivistä, mistä syystä kuluneella viikolla jouduttiin myös perumaan aikoja.
Kiitoksia käynnistänne,
Mukavaa syksynjatkoa,
Parhain terveisin
PitStop autopalvelut Hyvinkää
11.10.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hei Risto!
Olimme jättäneet tajouksemme "teemme tuntiveloituksella" kuten teille asiasta mainitsin, mihin olin arvioinut lisävaloasennuksen, ulkotelineeseen parin tunnin työksi. Se mitä en osannut tajoustamme teille laatiessani, tuon tarkemmin huomioda, työajassa, oli seuraavat seikat jotka vaikuttivat työajan lisääntymiseen. Toimittamanne pari relettä ja kieppi mustaa johtoa, eivät valitettavasti soveltuneet, kahden erillisen, Hellan pienen lisävalosarjan tarkoituksen mukaiseen kytkentätyöhön. Jouduimme noutamaan Motonetistä erikseen, lisävaloille soveltuvan johtosarjan, jossa myös sulake yms. Toinen seikka työajan lisääntymiseen oli seurausta siitä, että olin laskenut tarjouksen yhden led-valon asennustyön mukaan. Nyt työaikaa kului, molempien erillisten valaisimien johdottamiseen ja kasaamiseen, jonka jälkeen ne päästiin asentamaan valotelineeseen. Täysin selvissä ja yksiselitteisissä asiossa tarjouksemme on kiinteähintainen tarjous, ei "tehdään tuntiveloituksella", jonka asian teille toimipisteessämme myös kerroin.
Pyrimme asiakkaidemme veloituksissa kohtuullisuuteen, usein lopullinen veloitushinta jää tarjoushintaa alhaisemmaksi, kuten tänään kävi yhden asiakkaan kohdalla, että välillä näinkin päin.
Pahoittelemme teille aiheutunutta mielipahaa, nyt arviomme ei edellä mainituista syistä osunut oikeaan.
Valoisia teitä ja hyvää syksyä,
Parhain terveisin
PitStop autopalvelut Hyvinkää
21.09.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Asiakkaalle ilmoitettiin että auton huolto vamistuu tulopäivää seuraavana päivänä, koska autodatan tiedot olivat vääriä, ohjeaikojen, työmenetelmien yms. suhteen, mistä syystä tiettyjä, oleellisia, jakopään remonttiin liittyviä asioita jouduttiin selvittämään luotettavemmista tietolähteistä. Jokainen moottorimalli on omanlaisensa kokonaisuus, jossa erityisesti jakopään remonteissa tulee noudattaa erityistä huolellisuutta, vakavan moottorivaurion vuoksi. Meillä monimerkkikorjaamona, aina silloin tällöin tulee sellainen moottori vastaan, mitä emme ole tehneet koskaan aiemmin, tämä oli sellainen tapaus.
Moottorimallissa ei vesipumppu ole jakopää-hihnakäyttöinen, vaan on toisessa päässä moottoria, omalla hihnallaan. Tarjousta laskettaessa ei huomattu tätä seikkaa huomioida, minkälainen vesipumppu ks. moottorimallissa on. Pelkän vesipumpun vaihto-ohjeaika on yli kolme tuntia.
Asiakas kertoi tarvitsevansa autonsa luovutuspäivän illalla. Asiakkaalle selvitettiin kyseinen erehdys, ilmoitettiin että vesipumppu voidaan vaihtaa sitten kun asiakkaalle ajankohta on parempi.
Kyseisellä autolla oli kilometrejä 60 000, mutta kuukausia sen verran että jakopään huolto, ohjelman mukaan oli tehtävä. Jakohihna ja kirsitin olivatkin vaihdon tapeessa, sillä hihna selvästi löysä.
Asiakkaalle merkittiin huoltoselostukseen, POIKKEUKSELLISESTI, 72 kuukauden täystakuu jakopääremontille JA VESIPUMPULLE, tämmöisiä takuita en tiedä kuka muu korjaamo myöntää?
Mutta tämmöistä valitettavasti sattuu, paremmissakin piireissä, eikä maailma, emmekä mekään ole valmiita ja täydellisiä, mutta yritämme aina parhaamme.
Parhain terveisin,
PitStop autopalvelut Hyvinkää
22.09.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Hyvä Ritva Parkkila!
Olet pyytänyt tarjouksen öljyn ja suodattimen vaihdosta, joka tarjous oli 105€.
Soititte kuitenkin tiedustellaksenne, olisko mahdollista samalla pestä auto ulkoa ja imuroida sisältä. Vakkei nämä asiat ole meidän pääasiallista toimintaa ja sanoit että hyvä hinta, joka teille sopii, ulkopesulle ja imuroinnille on 45 euroa ja enempää ette olisi tästä palvelusta vamis maksamaan, lupasin tehdä myös nämä asiat alkuperäisen, hyväksymäsi tarjouksemme lisäksi, yhteishintaan 145€.
Nämä tehtiin, ja työt loppuivat meidän osaltamme autonne ulkopuolen painepesuun ja aivan oikein, kun pesu oli valmis, painepesuri sammutettiin. Se että nyt täällä, arvostelet sitä ettemme pyyhkineet ovien pieliä ja vaikka mitä muuta, mitä olisimme voineet tehdä, ei poista sitä tosiasiaa, että autonne meille tuodessanne, kasvoi ulkopuolelta sammalta. Pesin tarkkaan ja moneen kertaan kaikki tiivisteet ja rakoset, johin tätä kasvustoa oli kertynyt, siitä syystä etteivät nämä kohdat jatkuvassa kosteudessa, alkaisi ruostuttamaan peltejä. No aikaa siinä kului ja tosiaan jäi oven pielet pyyhkimättä.
Kertomasi mukaan lastesi kyydillä käyt kauppareissut, mistä syystä kerroitte autonne seisseen kuukausia vailla käyttöä. Ymmärsin miksi autonne kasvoi sammalta ja ymmärsin miksi halusitte että se myös pestäisiin ulkopuolelta.
Pahottelut tosiaan tästä mokasta, etten ymmärtänyt pyyhkiä oven sisäpuolisia osia, auton ulkopesun yhteydessä. Tämä johtunee ilmeisesti siitä, ettemme autoja yleensä pese, mutta tämän kerran poikkeuksena, palveluhenkisyyden nimissä, näin tehtiin ja heti mokattiin.
Se mitä en ymmärrä alkuunkaan, että tästä teidän laatimasta, huoltokäynnin arvostelusta/palautteesta käy ilmi sellainen seikka, että teidän autonne jarrujen lämpeneminen olisi meidän syytä, haluaisin kovasti tietää, millä perusteella te tämmöistä tänne kirjoittelette? Ette ole tilanneet mitään sellaista työtä jossa jarruille oltaisiin tehty mitään, näin ollen emme myöskään ole jarruihin koskeneet.
Soititte meille ja kerroitte että jarrut lämpenee. Kehoitin teitä tarkkailemaan seuraavan kerran ja jatkossa, jatkuuko jarrujen lämpeneminen? Pyysin ottamaan yhteyttä, jos niin vielä tapahtuu, että varataan aika ja katsotaan mitä jarruille voidaan tehdä, eikö niin?
Suosittelen nyt, kun olette aloittaneet tämän asian ns. julkisen käsittelyn, tällä arvostelupalstalla teille että huollatatte autoanne säännöllisesti silloinkin ja varsinkin silloin kun autonne seisoo, vailla käyttöä, sillä käyttämättömyys on autolle pahinta myrkkyä. Ei ole mikään ihme jos jarrut jumittuu ja makaa päällä, kun niitä ei käytetä, ne ruostuvat jumiin.
Mutta kiitoksia käynnistänne ja pahoittelut että tuotimme teille pettymyksen, pyrimme ottamaan opiksemme ja korjaamaan tekemämme virheet.
Mukavaa syksyn jatkoa ja kaikkea hyvää,
Parhain terveisin,
PitStop autopalvelut Hyvinkää
18.07.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Allekirjoittaneen moka, jäi kirjaamatta Autojerrystä öljyn ja suodattimen vaihto työmääräimeen, mistä syystä asentaja ei ollut vaihtanut, Pahoittelut asiasta, terveisin töiden vastaanotto.
18.07.2021
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Carita Packalen, tästä sinun palautteesta välittyy asiasta tietämättömälle lukijalle sellainen käsitys että mainitsemasi säätövaijeriasia olisi meidän mokamme?
Haluan tarkentaa että toit autosi meille, purettuna. Kuten kerroit, olit itse youtubesta katsonut ohjeista moottorin vaihtoon ja toit autosi meille, tosiaan purettuna. Tilauksesi oli moottorin vaihto, joka vaihdettiin ja todettiin toimivaksi.
Tietenkin tutkin lämmityslaitteen toimivuuden ja totesin että ohjaus ei toimi, mistä ilmoitin jo etukäteen teille puhelimitse. Testerillä katsoin oliko kysymyksessä ohjainlaitteen vika ja kerroin ettei vikakoodia ohjainlaiteeseen löytynyt.
Puhaltimen moottorin vaihdon vuoksi ei ole tarvetta irroitella mitään vaijereita ja koska olitte itse purkanut auton ja sanoitte sen itse kasaavanne, eli ette tilannut mitään muuta työtä kuin tuon moottorin vaihdon, on selvää että meidän työ loppui sovitusti moottrin vaihtoon.
On kovin ikävää että teiltä keskenjäänyt moottorinvaihtotyö ja siinä yhteytdessä purkamanne asiat, vaijeri, on teidän mielestänne asennusliikkeen vika siinä vaiheessa kun olemme sovitut työt tehneet ja ilmoittaneet havainnoista puhaltime sädön toimimattomuudesta.
Asentaja kyllä asentaa takaisin kaikki purkamansa, mutta toisten purkamista asioista ei asentajalla voi olla mitään käsitystä, varsinkin jos näistä asioista ei edes mainita. Melko kohtuutonta väittä että asentaja olisi ollut huolimaton.
Kiitoksia käynnistänne, mukavaa kesän jatkoa,
02.12.2020
Pitstop autopalvelut Hyvinkää
Juu, Venäjällä on semmoisia tapoja, mutta eihän työharjoittelijoilta voidakkaan vaatia semmoista mitä ei olla annettu, eli käytännön opetusta. Kyllä opiskelijoille pitää antaa mahdollisuus perehtyä myös työelämään. Kiitoksia rakentavasta kommentoinnista, palaute menee varmati harjoittelijallemme perille!