Kilpailuta Alfa Romeo huolto helpommin
Jätä tarjouspyyntö Alfa Romeo huollosta
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Katsastushuolto:
Uusi leima pitää hakea piakkoin niin jos nyt samalla voisitte vilkaista, tarvitseeko auto muuta huoltoa katsastuksen läpäistäkseen. Jos kyllä niin sovitaan niistä sitten erikseen. Ajaessa ei tunnu, tai kuulu, mitään outoa ja kaikki kyllä vaikuttaa olevan kunnossa.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto + Öljynvaihdon kuittaaminen tehdyksi auton sähköiseen järjestelmään.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto. (Omat öljyt ja suodatin; Castrol)
Vaihteistoöljyn vaihto, 6-portainen manuaali. (Omat öljyt)
Jakohihna:
Jakohihnasarjan vaihto.
Sisältäen vesipumpun ja moniurahihnan.
Lohkolämmitin:
Lohkolämmitin on asennettu, mutta tarvitsee vielä asentaa sisätilapistoke. Kaikki tarvikkeet löytyy itseltä.
Renkaat:
Tarvitsen uudet renkaat asennettuna. Koko: 195/55 - 16" Kesärenkaat. Tarjous halpisrenkaista.
Renkaat:
Renkaiden laitto vanteille ja tasapainotus.
Auto alkoi täristä matalissa vauhdeissa (erityisen voimakasta 40-50km/h). Suuremmissa nopeuksissa tärinä miedompi, mutta havaittavissa. Renkaan pinnat näyttävät silmämääräisesti kuluneilta.
Tärinävian selvitys.
Uusien renkaiden mahdollinen hankinta.
8.8.2022 Vanhan renkaan koko: 205/55R16
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto sisältäen järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt.
Katsastushuolto:
Katsastus on lähenemässä. Tässä yhteydessä voisi vilkaista, että auto on peruskunnossa katsastusta varten ja menisi läpi. Jos ongelmia löytyy, sovitaan niiden huolto/hinta erikseen.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto. Auto on valitellut ettei olisi öljyä ja että öljynpaineet ovat matalat. Mutta tikun mukaan öljyä kuitenkin on. Auttaisikohan vaihto noihin herjoihin. Vikakoodeissa on näkynyt matalan öljynpaineen takia johdannaisia "vikoja" kampi- ja nokka-akselin ohjauslaitteistossa. Vaihdetaan öljyt ja seurataan jatkuuko ongelmat uusilla öljyillä ja suodattimella. Vai kannattaisiko vaihtaa suoraan öljypumppu? Vika ilmenee nykyään suht usein ja kojetaulun valot syttyvät.
Huolto:
Autossa on satunnaisesti, matalilla kierroksilla (yleensä risteysajo, parkkipaikat), ilmenevä häiriö öljyihin liittyen. Auto saattaa "yskähtää" (tehot häviävät) ajettaessa ja hetken kuluttua kojetaulu ilmoittaa, että öljynpaineet ovat matalat/riittämättömät TAI öljyvalo syttyy kokonaan palamaan ja lopulta auto sammuu. Tästä vikatilasta auto kuitenkin toipuu joka kerta muutaman startin ja parin kilometrin ajon jälkeen.
Autossa kuitenkin on öljyä mittatikun mukaan riittävästi. Tänäänkin ajoin töihin Nummelasta Helsinkiin ilman ongelmia. Myös pidempiä matkoja on mennyt täysin ongelmitta. Vika tosiaan on satunnainen ja auto toimii muutoin moitteetta.
Vikaa on nyt kuitenkin ilmennyt useasti ja jo pidemmän aikaa.
Vikakoodit luettiin ja tuli: P0340 (nokka-akselin sensori), P0335 (kampiakselin sensori), P1325 (eos.) ja P0336 (kampiakselin sensori).
Voisiko öljypumpussa (tms. siihen liittyen) olla vikaa vai joku sensori olisi rikki...? Vai onko muutoin moottorinohjaukseen liittyvää vikaa...? Voiko aiheuttaja olla väärän tyyppinen moottoriöljy? Jostain syystä epähuomiossa ostettu 5W-30 ja täydennetty sillä edellisen öljynvaihdon jälkeen, vaikka manuaali opastaa käyttämään 5W-40 öljyä. Voisiko uusi öljynvaihto riittää korjaukseksi?
Katsastushuolto:
Katsastus on lähenemässä ja samassa yhteydessä voisi vilkaista ettei jää leima saamatta. Sovitaan lisätöistä sitten erikseen mikäli tarpeita havaitaan.
Tuulilasi ja lasit:
Tuulilasin vaihto, sadetunnistimella. Vakuutusyhtiö on Fennia ja omavastuu vaihdolle: 100e
Jätä tarjouspyyntö ja vastaanota alueesi tarjoukset
Napsauta selaimessa “Salli” saadaksesi ilmoitukset uusista tarjouksista ja viesteistä.
Tiesithän, että AutoJerry on autoilijalle ilmainen palvelu!
Yli 500 000 suomalaista käyttää AutoJerryä ja säästää jopa 40% huoltokuluissa.