Saab 9-3 (2008) - Valkeakoski
Vaihteisto:
Automaattivaihteiston öljynvaihto.
Saab 9-5 (2002) - Valkeakoski
Tuulilasi ja lasit:
Tuulilasin vaihto, ei lisävarusteita.
Saab 9-3 (2007) - Valkeakoski
Nelipyöräsuuntaus:
Pyörien kulmien tarkastus ja säätö.
Saab 9-3 (2011) - Valkeakoski
Renkaat:
Renkaiden vaihto.
Saab 9-3 (2009) - Valkeakoski
Lasien tummennus:
Takalasien tummennus. Farmari auto
Saab 9-3 (2007) - Valkeakoski
* Muu työ *:
Jakoketjun vaihto osineen.
Saab 9-3 (1998) - Valkeakoski
Ohjaus:
ALATUKIVARSIEN VAIHTO ETEEN
Pyydän tarjousta seuraavasta: alatukivarsien vaihto eteen (vasen ja oikea). Nykyisten alatukivarsien puslissa on väljyyttä (ks. kuva). Uudet alatukivarret (MERTZ M-S0809) tulevat minulta. Pyydän ottamaan huomioon seuraavan: kuvassa olevassa kohdassa alatukivarsien pultit eivät kiristy kunnolla (vas. ja oik.). Epäilen, että kierteet ovat menneet väljäksi. Ehdotan pulttien paikallaan pysymiseksi käytettävän Loctite ruuvilukitetta (normaali lujuus), ellei parempaa ratkaisua keksitä.
Saab 9-3 (1998) - Valkeakoski
Ohjaus:
Sain määräaikaiskatsastuksessa hylkäyksen seuraavasta:
”Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, Etuakselisto, (5.3) Alatukivarren laakerointi, Välyksellinen, Edessä vas. ja oik., Etummainen pusla. Tarkasta pulttien kireys.”
Otin lyhyen havainnollistavan videopätkän kyseisen puslan kohdasta:
https://drive.google.com/file/d/1UFUVCFKn8symktqefzKPbY28wHKul3Uk/view?usp=sharing
Pusla on siis väljä sekä vasemman että oikean renkaan puolella. Etummaisten puslien yhteydessä olevia pulttejakin kokeiltiin kiristää, mutta ne eivät kiristyneet kunnolla. Olisivatko kierteet menneet väljäksi? Keksitäänkö tähän jokin sopiva ratkaisu, jolla pultit saadaan vielä pysymään paikoillaan?
Kaipaisin nyt tarjousta/hinta-arviota em. asioiden korjaamiseksi. Tilasin jo tukivarret (MERTZ M-S0809), joten ne tulevat minulta.
Saab 9-3 (2001) - Valkeakoski
Ohjaus:
Ohjaustehostimen öljy vuotaa
Saab 9-3 (2008) - Valkeakoski
Katsastushuolto:
Repsikan puolen käsijarrussa häikkää. Katsastus hylätty koska seisontajarrun jarruvoimien ero liian suuri ja seisontajarrun jarruvoima alle 16 %.