Painelaakeri on kytkimeen kuuluva osa. Painelaakeri muodostaa paineasetelman ja kytkinlevyn kanssa auton kytkimeen kuuluvat osat. Painelaakerin tehtävä on painaa paineasetelmaa ja vapauttaa näin kytkinlevy painautumasta vauhtipyörää vasten. Tällöin moottorin tuottama voima ei välity vaihdelaatikkoon.
Painelaakeri kuluu kokoajan käytössä ja ennen pitkää se on vaihdettava. Yleensä painelaakeri vaihdetaan kytkinremontin yhteydessä, joilloin kaikki kytkimen osat uusitaan. Painelaakerin vaihdon hintaan vaikuttaa eniten se, että miten kauan työhön kuluu aikaa ja miten kalliita osat ovat. Suuremmissa ja tehokkaammisa autoissa kytkimen osat ovat mitoitettu suuremmalle rasituksella ja tätä kautta osat ovat myös kalliimpia. Myös osien laatu vaihtelee hinnan mukaan.
Miten hinta on arvioitu?
AutoJerryn hinta-arviot ja hintavaihteluväli perustuvat palvelussa välitettyihin tuhansiin huoltotarjouksiin.
Ne auttavat sinua saamaan käsityksen yleisimpien huolto- ja korjaustoimenpiteiden hintatasosta. Hinnaston tavoitteena ei ole kertoa sinulle 100 % tarkkaa hintaa, sillä hinta vaihtelee paljon automerkin, mallin, iän sekä varaosien tyypin ja laadun mukaan.
HUOM! Halvin ei ole aina edullisin.
Suosittelemme pyytämään AutoJerryssä tarkat tarjoukset ajoneuvoosi ja valitsemaan luotettavan palveluntarjoajan. Suosittelemme myös valitsemaan laadukkaita varaosia ja nesteitä, jotta autosi kestää pidempään.
Kilpailuta vaihteiston painelaakerin vaihto ilmaiseksi
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Huolto | Auto | Vuosimalli | Mittarilukema | Keskihinta |
---|---|---|---|---|
Näytä huoltopyyntö | Opel Vectra 2.2 | 2006 | 228000 | 614 € |
Näytä huoltopyyntö | Opel Astra 1.9 CDTI | 2007 | 35500 | 950 € |
Näytä huoltopyyntö | Opel Vectra 3.2 | 2005 | 290000 | 900 € |
Näytä huoltopyyntö | Opel Astra 1.4 Turbo | 2014 | 99000 | 895 € |