Kaksoismassavauhtipyörä on joissain autoissa käytetty rakenne, joka koostuu kahdesta osasta ja niitä yhdistävästä jousesta. Kaksiosaisen rakenteen tarkoituksena on tasata kampiakselista peräisin olevia vääntövärinöitä tavanomaista vauhtipyörää tehokkaammin. Tämän ansiosta moottoria kyetään käyttämään suurehkoilla vaihteilla tavanomaista alhaisemmilla kierrosluvuilla. Tämä on edullista polttoainetalouden kannalta, joskin rakenteessa on kestävyysongelmia. Niiden johdosta rakenne ei välttämättä kestä auton koko käyttöikää vaan vauhtipyörä saatetaan joutua uusimaan.
Miten hinta on arvioitu?
AutoJerryn hinta-arviot ja hintavaihteluväli perustuvat palvelussa välitettyihin tuhansiin huoltotarjouksiin.
Ne auttavat sinua saamaan käsityksen yleisimpien huolto- ja korjaustoimenpiteiden hintatasosta. Hinnaston tavoitteena ei ole kertoa sinulle 100 % tarkkaa hintaa, sillä hinta vaihtelee paljon automerkin, mallin, iän sekä varaosien tyypin ja laadun mukaan.
HUOM! Halvin ei ole aina edullisin.
Suosittelemme pyytämään AutoJerryssä tarkat tarjoukset ajoneuvoosi ja valitsemaan luotettavan palveluntarjoajan. Suosittelemme myös valitsemaan laadukkaita varaosia ja nesteitä, jotta autosi kestää pidempään.
Kilpailuta vauhtipyörän vaihto ilmaiseksi
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Huolto | Auto | Vuosimalli | Mittarilukema | Keskihinta |
---|---|---|---|---|
Näytä huoltopyyntö | Mercedes-Benz E 220 CDI | 2004 | 470000 | 462 € |
Näytä huoltopyyntö | Mercedes-Benz E 200 CDI | 2010 | 245000 | 1809 € |