BMW 3-Sarja (2010)
Vianhaku:
Tärisyttää 60kmh jälkeen pienellä kaasulla kuulostaa kuin joku osuisi auton pohjaan. Kardaani? Ääni kuulostaa tulevan keskeltä autoa.
Mercedes-Benz E (2010)
Moottori:
Laturin vaihto uuteen.
Moottorin vikavalo ja vikakoodi P0562 System Voltage Low.
Liittynee myös moottorin vikakoodiin P0140 ja palavaan sulakkeeseen #22.
Vianhaku:
Polttaa sulaketta #22, 15A moottorin sulakerasiassa.
Moottorin vikavalo ja vikakoodi P0140, O2 Sensor Circuit No Activity Detected Bank 1 Sensor 2.
Viittaa katalysaattorin jälkeiseen happitunnistimeen joka juuri vaihdettu uuteen.
Johdon liittimet ui öljyssä moottorin öljyvuodon takia, oikosulku(?).
Mistä öljy tulee?
Volkswagen T4 TRANSPORTER (2000)
Vianhaku:
Jäähdytinneste häviää, luultavasti valuu ulos. Täytön jälkeen seuraavana aamuna pinta oli laskenut samaan tasoon, n. Litran verran. Vianhaku nesteen häviämisestä,
Volkswagen Golf Sportsvan (2018)
Huolto:
The USB to mobile connection keeps disconnecting. Apple Car Play stops working
Vianhaku:
USB keeps disconnecting from mobile
BMW 5-Sarja (1998)
Vianhaku:
Auto jäi leimalla päästöistä kiinni sekä parista välyksestä etupäässä niin mitähän mahtaa maksaa että saa leiman autoon?
Volvo V70 (2015)
Ilmastointi:
Ilmastointihuolto
Jarrut:
Jarrunesteiden vaihto.
Vianhaku:
Tuulilasinpesunestettä ei yllättäen enää kesken ajon tullut, vaikka säiliötä oli täytetty ennen matkaa. Seuraavan pysähdyksen yhteydessä uusi pesuneste vuoti pois heti. Epäilen jonkin letkun irtoamista ajon aikana, koska kaikki toimi ongelmitta alkumatkasta.
Mercedes-Benz E (2010)
Vianhaku:
Malfunktion valo palaa mitä mahtanee tarkoittaa
BMW 3-Sarja (2000)
Vianhaku:
Moottori ylikuumenee nesteet kiehuu ja ei puhalla lämmintä sisälle.
Volkswagen Golf (2019)
Vianhaku:
E-golf rikkoutui tammikuun alussa, kovilla pakkasilla. Auto ei lähtenyt käyntiin joten se hinattiin Käyttöautolle, missä se on edelleen. Käyttöautolla sitä ei selvästikään osata korjata joten nyt etsinnässä joku joka mahdollisesti saisi auton taas käyttökuntoon.
12V akku autosta hajosi ja se on vaihdettu uuteen. Alla listaus, autolle tähän asti tehdyistä toimenpiteistä.
Auton vianmäärityksen alkuvaiheessa havaittu, että auto ei tunnista ohjauspylvään elektroniikan ohjainlaitetta. Tämän perusteella uusittu kyseinen ohjainlaite.
Vikakoodi joka autossa viittaa ilmastoinnin kompressori vikaan. Tästä tiedusteltu maahantuonnin näkemystä, onko tällä vaikutusta auton käynnistymiseen. Tehty tässä vaiheessa vianmääritys kompressorille, joka todettu ainakin vialliseksi.
Maahantuonnin mukaan tällä ei todennäköisesti olisi vaikutusta käynnistymiseen.
Tässä vaiheessa ei suositella uusimaan kompressoria, ennen kuin auto saatu käyntiin.
Vianmäärityksessä tutkittu nyt valmistajan pyynnöstä auton lin-väylää, jonka perusteella ohjeistettu uusimaan sähkökeskus.
Tämän jälkeen valmistajan pyynnöstä tehty tarkastuksia ja mittauksia väylään sekä johtosarjaan sekä virtuaalinen Gatewayn vaihto. Näiden toimien jälkeen, valmistaja ohjeisti uusimaan Gatewayn ohjainlaitteen.
Valmistaja halusi seuraavaksi videon mitta-arvoista sekä viasta joka autossa päällä.
Näiden perusteella seuraavaksi jatkettava vianmääritystä tarkastusohjelman mukaisesti akunvalvonnan ohjainlaitteelle.
Auto ilmoittaa mittaristoon edelleen vikaa= Vika: Sähköjärjestelmä Seis!
Tee nyt alkuun tarjous tuosta ilmastointilaitteen kompressorin uusimisesta.
Volkswagen Golf (2013)
Vianhaku:
Parkkeeatessa rattia kääntäessä oikea etupää paukkuu.