Tuulilasi on vanha keksintö. Lasi on tietenkin vielä paljon vanhempi. Tuulilasin erottaa auton muista laseista eräs tärkeä seikka, nimittäin se, että se on laminoitu. Laminointi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että ohuita lasikerroksia on liimattu toistensa päälle siten, että tuulilasista näkee edelleen läpi, mutta lasi on erittäin vahvaa. Näin tuulilasi pysyy yhtenä kappaleena ja paikallaan vaikka siihen ajon aikana osuisikin vaikka pieni kivi. Tarpeeksi suuresta voimasta tuulilasi säröytyy mutta ei hajoa pieniksi palasiksi, kuten auton muut lasit, jotka ovat ”turvalasia”, mutta se onkin jo toinen tarina.
Tuulilasi on erittäin tärkeä osa autoasi. Moni onkin saanut vaihdattaa tuulilasinsa uuteen viimeistään katsastuksesta saadun korjausmääräyksen jälkeen. Kiven iskeytymästä alkaa usein särö siksi kiveniskeymät kannattaa korjauttaa heti. Jos särö lähti jo liikkeelle sen voi korjaamossa vielä pysäyttää ennenkuin se kasvaa liikaa. Reunasta irti oleva tuulilasi saattaa vuotaa vettä auton sisään ja ruostuttaa autoa tai sekoittaa sähkölaitteita. Tiesitkö että tuulilasi on suunniteltu Vaihda tuulilasi, älä koko autoa!
olennaiseksi osaksi auton koria ja sillä on suuri merkitys korin jäykkyydessä? Yleisimmin tuulilasi alkaa vaikuttaa turvallisuuteen pikkuhiljaa, kun naarmut kertyvät ja näkyvyys heikkenee. Jokainen lienee joskus ajanut vasten kirkasta auringonpaistetta naarmuisella tuulilasilla. Vaihda kulunut tuulilasi uuteen ja maisema kirkastuu kuin ajaisi uudella autolla!
Kilpailuta paras tarjous tuulilasin vaihdosta täältä tai katso tuulilasin korjauksen hintoja.