Jakopään ketjua ei yleensä ole missään autossa määrätty säännöllisesti vaihdettavaksi kohteeksi. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tarkastaa omasta autostaan, onko auton valmistaja määrännyt ketjulle jonkin vaihtovälin.
Yleensä jakoketju joudutaan kuitenkin vaihtamaan siinä vaiheessa, kun sen tai ketjun kiristimen kunto on mennyt niin huonoksi, että auton toiminta heikkenee. Merkkejä kuluneesta ketjusta tai kiristimestä voivat olla huono moottorin käynti tai esimerkiksi "rallattava" ääni konehuoneesta auton tyhjäkäynnillä. Ketjun tai kiristimen kuluminen ei yleensä ole ennustettavissa tiettyjen ajettujen kilometrien mukaan, vaan saattaa kulua nopeammin esimerkiksi erilaisella ajotyylillä tai huonommalla moottoriöljyllä tai pitkällä öljyn vaihtovälillä.
Miten hinta on arvioitu?
AutoJerryn hinta-arviot ja hintavaihteluväli perustuvat palvelussa välitettyihin tuhansiin huoltotarjouksiin.
Ne auttavat sinua saamaan käsityksen yleisimpien huolto- ja korjaustoimenpiteiden hintatasosta. Hinnaston tavoitteena ei ole kertoa sinulle 100 % tarkkaa hintaa, sillä hinta vaihtelee paljon automerkin, mallin, iän sekä varaosien tyypin ja laadun mukaan.
HUOM! Halvin ei ole aina edullisin.
Suosittelemme pyytämään AutoJerryssä tarkat tarjoukset ajoneuvoosi ja valitsemaan luotettavan palveluntarjoajan. Suosittelemme myös valitsemaan laadukkaita varaosia ja nesteitä, jotta autosi kestää pidempään.
Kilpailuta jakoketjun vaihto ilmaiseksi
Yli 100 miljoonaa euroa tarjouksia välitetty
Huolto | Auto | Vuosimalli | Mittarilukema | Keskihinta |
---|---|---|---|---|
Näytä huoltopyyntö | Volvo V50 1.8 F mk1 | 2006 | 206000 | 808 € |
Näytä huoltopyyntö | Volvo V50 1.8 mk2 | 2008 | 320000 | 699 € |
Näytä huoltopyyntö | Volvo V50 1.8 mk1 | 2006 | 322293 | 380 € |