Renault Clio (1997)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 136052km;
-Edellinen huolto: 124370, 3.2.2023
Alla listattu havaintoja.
Moottori:
Jäähdytysneste kuin maitokahvia. Palaneen haju. Jäähdytysjärjestelmä huuhdeltava ja sitten huollettava huolto-ohjelman mukaisesti. Katso öljynvaihto osio.
Valot:
Katsastus todennut valojen osoittavan liian ylös, hylätty. Toisella kerralla valot osoittaneet liian alas, korjauskehotus. Valojen säätö ei myöskään toimi kunnolla, jos lainkaan.
Öljynvaihto:
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto.
Öljy mustaa ja taso alle normaalin. Mahdollinen vuoto jäähdytysnesteeseen jäähdytysnesteen kunnon perusteella. Kannentiiviste vuotaa? Katsastus ei kirjoittanut öljyvuodoista.
Ford Transit (2013)
Ilmastointi:
kylmäaineen täyttö
Jarrut:
kuskinpuolen takajarrusatulan vaihto
Moottori:
turboahtimen vaihto, (öljyt ja moottorinilmasuodatin juuri vaihdettu tällä viikolla)
* Muu työ *:
öljynjäähdyttimen veden lähtöputken sekä jäähdytinneste putken uusinta
Volvo V60 (2013)
Moottori:
Haluaisin tarjouksen vaihtomoottorista,
moottorin tyyppi D5204T7.
Lisäksi haluaisin tarjouksen kyseisen moottorin vaihdosta. Nykyinen Moottori vioittunut jakopään takia.
Mercedes-Benz C (2016)
Moottori:
Autoon syttyy keltainen moottorivalo ja se antaa vikakoodiksi "P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected".
Syvemmällä selvityksellä paljastuu kaksi vikaa testeissä, joista ensimmäinen on todettu olevan se, joka sytyttää moottorivalon. Tämä vika kuittautuu pois poistamalla vikahistorian ja tällöin moottorivalo sammuu, mutta palaa jälleen muutaman päivän sisällä. Tämä vika on oheisten kahden kuvan mukainen B2/5 (kuumakalvo-ilmamassamittain). Tälle vaihteluväli saisi olla 105-115kg/h, mutta mittaus moottori käynnissä antaa 99,3kg/h ja virheilmoituksen. Ensisijaisesti ajatuksena olisi vaihtaa tämä rakenneosa moottoriin. Ohessa myös kuva, jonka mukaan tarkastuksen voisi tehdä vian todentamiseksi, eli:
Katkaise sytytysvirta, Irrota pistoke rakenneosasta B2/5 (kuumakalvo-ilmamassamittain), kuvassa ohje pinnien mittauksesta sekä mittausarvon tulee olla välillä 4,75V ja 5,25V.
Toisena vikana on NOx tunnistin ennen SCR katalysaattoria. Tämä vika ei kuittaannu kuitenkaan pois vaan näyttää yli 100 000 km aikaisempaa tapahtumaa vikakoodeja lukiessa. Ja tämä vika näkyy vielä silloinkin kuin moottorivalo ei pala. Eli arvaisin, ettei tehdä ensisijaisesti tälle vielä mitään, koska nämä NOx anturit ovat tunnetusti todella kalliita, mutta tämä tiedoksi korjaamolle jo, jotta kokonaistiedot on teillä ongelman selvityksestä tähän asti. Sekä vian määrityksessä NOx arvot ovat kunnossa, eli voisikohan tämä vika olla johdannainen tuosta edellisestä? Eli ei tarjousta NOx anturien vaihdosta vielä tässä vaiheessa.
Toyota Corolla (1997)
Moottori:
Luultavimmin kannentiivisteen vaihto oheistöineen, yläpään tiivistesarja hankittuna
Porsche Cayenne (2016)
Moottori:
Pähkinäkuori puhallus
Honda CR-V (2003)
Moottori:
Pakopuolen nokka-akselin ja keinuvipujen vaihtaminen. Uudet osat saapuivat juuri ja ovat asiakkaalla valmiina. Auto kulunutta nokka-akselia lukuunottamatta täydessä ajokunnossa ja ajossa. Kuluma huomattiin venttiiliensäädön yhteydessä.
Volvo S70 (1998)
Moottori:
Kannen tiiviste. Muodostaa painetta jäähdytys järjestelmään ja ei puhalla lämmintä sisään
Jakopää vasta 1000 km sitten laitettu, joten siihen ei tarvii osia
Toyota Avensis (2006)
Moottori:
moottori ei pidä nesteitä sisällään ja vuotaa ne ulos
Mercedes-Benz M (2005)
Moottori:
Pakosarjan tiivisteen vaihto, yksi pinna pultti poikki.